Re: 2 pracovní pozice
No pokud zaměstnavateli nebude vadit, že bude platit 8 hod. skladnici, nic tomu nebrání, aby v povinnostech měla i úklid. A pro paní by to bylo také výhodnější. My tak máme většinu zaměstnanců - mají sjednán PP na určitý druh práce a v popisu práce mají i jiné činnosti, (které ovšem musí spadat do nižšího zařazení). a nikdy s tím žádný problém nebyl.
Re: 2 pracovní pozice
Nebo se zeptám ještě jinak, poradíte mi? Šéf prostě potřebuje vést sklad, uklidit kancelář + sklad a dílničku a třeba ještě když je potřeba přívést a odvést zakázku, nebo zajet pro náhradní díl, tak by paní také využil, ona souhlasí, je ráda, že by měla práci a dobře placenou. Ale jde o to, jak to napsat do té smlouvy aby to bylo v pořádku. Moc děkuji za radu, jak to vyřešit.
Re: 2 pracovní pozice
Tak , jak jsem psala výše a ještě - my máme jako poslední fous u každého popisu práce - "podle pokynů nadřízeného plní i další úkoly, které nejsou v pracovní smlouvě a popisu práce uvedeny, ale odpovídají sjednanému druhu práce a mzdovému zařazení. "
Hlavně, pokud s tím paní souhlasí, vůbec se ničeho nebojte a klidně dejte smlouvu na skladníka - určitě úklid i rozvoz jsou součástí obsahu práce skladníka.
Re: 2 pracovní pozice
Neznám Vaše typové popisy prací u Vás konaných, proto neříkám "určitě". Nenapsala jste, zda odměňujete zaměstnance mzdou nebo platem, pokud platem, aplikujete § 3 odst. 2 nař. vl. č. 564/2006 Sb.. Pokud odměňujete mzdou a jedná-li se různě složité, odpovědné a namáhavé činnosti (o čemž jsem přesvědčena), pak musíte kvantifikovat a každému druhu práce přiřadit příslušnou úroveň odměňování. O tom, že je práce skladníka na "vyšší" úrovni (=moje zkratka) než je úklid, svědčí mj. to, že se skladníkem bývá sjednávána dohoda o odpovědnosti za svěřené hodnoty (dříve dohoda o hmotné odpovědnosti). Ať je nebo není tato dohoda sjednána, obecná odpovědnost za škodu, která by přicházela v úvahu, se uplatní v širší míře, než je tomu u úklidu. A koneckonců jste si odpověděla sama už samotným nadpisem - zmiňujete 2 pracovní pozice, nikoliv že by práce skladníka zahrnovala i úklid. K tomu by bylo zapotřebí vidět i Vaše organizační schéma.
Re: 2 pracovní pozice
Paní VH, moc děkuji a proto upřesňuji:
Jde o malou firmu (OSVČ) takže se jedná o mzdu.
Práce úklid - to doteď dělá paní - důchodkyně - cca 2-3 hod. 2x týdně. Ale chce už mít klid a odejít. Čeká, až najdeme náhradu.
Sklad - vedení malého skladu - příjem a výdej zakázek, evidence, rozvoz zakázek - doteď jsem dělala já (účetní), ale už fakt nestíhám, tak proto šéf hledá někoho, tak na půl úvazku. Proto bychom to rádi spojili v jeden pracovní poměr. A tato paní by ráda dělala obojí. Tak myslíte, že bude lepší napsat 2 pracovní smlouvy? Obě na půl úvazku?
Re: 2 pracovní pozice
No a kdyby se právě napsalo, že práce skladnice zahrnuje i úklid, tak by to bylo možné napsat do jedné smlouvy? To je stejné, jako to, že jede pro zboží, přiveze - odveze, zaeviduje, atd. - také součást práce skladnice, příjem a výdej zakázek..... atd. Děkuji za reakci.
Re: 2 pracovní pozice
No já osobně se přikláním k řešení "all", protože v praxi určitě většina firem má kumulované funkce a určitě nerozlišuje, že 6 hodin koná práci skladníka a 2 hodiny uklízečky. Napsal bych, že součástí práce skladníka je i úklid, rozvoz zakázek atd. Nemyslím si, že by kdokoliv do toho mohl zasahovat a zaměstnavateli mluvit. Něco jiného by bylo, kdyby zaměstnavatel chtěl rozlišit práci skladníka za určitý peníze a práci uklízečky za míň peněz. Pokud je mu to jedno, tak úklid i rozvoz zakázek je součástí práce skladníka. Myslím, že většina účetních, které zde chodí odpovídat, by vám odpověděla stejně, protože většinou dělají i spoustu jiné práce, než na kterou mají uzavřenou pracovní smlouvu a .......
Re: 2 pracovní pozice
Málo informací ? Nepochybuji o tom, že máte pravdu ve všem co píšete, ale opravdu myslíte, že je v praxi možné, aby každičký maličký soukromník měl odborníky na úplně všechno, co musí ze zákona splňovat. Obávám se, že ne. Takže se snaží o nějaký kompromis, by neporušil zákon a zároveň mohl vůbec nějak fungovat. Zrovna v tomto případě opravdu nevím, jaký by mohl nastat problém. Pracovnice chce práci , tak jak potřebuje zaměstnavatel konat, zaměstnavatel je ochoten zaplatit určitou částku, i když po určitou dobu bude paní vykonávat méně kvalifikovanou práci. Myslíte, že má prostředky a pracovníky na to, aby vymýšleli, počítali kolik a jak přesně bude který druh práce zaměstnanec vykonávat ? Jestli 5 hod. skladník, 3 uklízečka a tak uzavřít smlouvu ? A když to bude potřebovat opačně , pak 2 hod. kdy nemá práci skladníka bude platit průměrem, protože nemá práci a naopak 2 hod. uklízečky bude platit jako přesčas ? Nevím, váš návrh řešení by určitě byl více v souladu se všemi zákony a nařízeními, ale obávám se, že určitě ne schůdnější pro zaměstnavatele. A v tomto případě, myslím, že nikomu a ničemu nebude ublíženo. Nebo se pletu ?
Re: 2 pracovní pozice
No my to děláme tak, že pracovní smlouva zní na - skladník (nejsložitější práce a nejvíc honorovaná) a pak dáváme "popis práce", který ale není automaticky součástí pracovní smlouvy, tudíž lze jednostranně měnit a do něj vypíšeme fousama, co konkrétněji dělá. Takže jedna z odrážek by byla - úklidové práce, - rozvoz zakázek, ono tohle se dá považovat za součást práce skladníka (uklízení, rozvoz zakázek). Takže vůbec v tom nevidím žádný problém.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
4. 2. 2016 13:45
Dobrý den,
moc prosím o pomoc: Zaměstnavatel chce přijmout inv. důchodkyni na pomoc ve skladu - vedení skladu (příjem, výdej, zásobování) je to ale jen malá provozovna, tak by zabrala práce méně času a proto by paní ještě využil na úklid kanceláře a skladu. Ona s tím souhlasí. Lze toto napsat do jedné pracovní smlouvy a tím by byla pokryta 8. hodinová doba? Nebo musí mít paní 2 smlouvy na každou práci zvášť? Moc děkuji za radu.