Hlavní navigace

Neproplacené faktury

  • 78.108.146.---

    3. 9. 2012 21:06

    Dobrý den
    Jsem OSVČ, plátce DPH a daně platím dle skutečných nákladů a né paušálem. Před třemi ley jsem spolupracoval s firmou a bohužel, poslední zakázka zůstala ukončená neproplacenou fakturou a z faktury jsem zaplatil DPH (jedná se o cca 600 000,00, takže jen na DPH jsem odvedl cca 120 000,00 Kč).
    Nyní jsem v situaci, kdy firma sice funguje, ale prakticky ukončila svou činnost díky velmi vysokým dluhům. S penězi tedy nepočítám, jen řeším co s fakturami. Když jsem se o situaci zmínil kolegovi, ještě mě postrašil s tím, že fakturu nelze jen tak jednoduše stornovat, protože:
    A) Do zakázky jsem investoval nákupem materiálu v ceně cca 200 000,00 Kč, takže jsem si v roce, kdy jsem vystavil fakturu, snížil základ daně o 200 000,00. Stornováním faktury musím zapomenout i na toto snížení, protože nemohu snižovat základ u zakázek, která není ukončená a když není faktura, není zakázka ukončená. Takže bych měl teoreticky zaplatit dan z příjmu i z těchto 200k.
    B) Když jsem hledal info, dočetl jsem se že se nejedná jen o oněch 200k, ale že stát po mě bude chtít daň z příjmu z celých 600k a to po uplynutí jakési lhůty po vystavení faktury (stejně jako jsem zaplatil DPH z celé částky, kterou jsem ale nikdy nedostal a nedostanu)

    Je tomu tak? Jak se mám nejideálněji postavit k fakturám, které nedostanu nikdy proplaceny?

    Děkuji

     

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).