KH - rozpor mezi Pokyny a Q&A

  • 19. 3. 2016 11:24

    Jak na opravu odpočtu podle §74 ZDPH?

    V Pokynech je uvedeno, že
    "Pokud není daňový doklad k dispozici (do uplynutí lhůty pro podání souvisejícího kontrolního hlášení - například v případě opravy odpočtu dle § 74 odst. 1, věty druhé), uvádí se interní číslo, pod kterým je u příjemce oprava (změna) evidována."

    Naproti tomu v Otázkách a odpovědích část X. dotaz č.3:
    "Do řádného kontrolního hlášení (oddíl B.2. nebo B.3. – podle limitu – hodnoty opravy) se v případě, že má být vyplněn řádek v oddíle B.2. kontrolního hlášení a do konce období, za které se podává související kontrolního hlášení nemá odběratel k dispozici evid. číslo opravného daňového dokladu, uvede do položky pro „Evid. číslo daňového dokladu“ - interní evidenční číslo odběratele související se zaznamenáním této změny."

    (Oba texty jsou platné k dnešnímu dni.)

    Takže Pokyny uvádějí jako rozhodné datum lhůtu pro podání kontrolního hlášení tj. např 25.února, kdežto podle Odpovědí je rozhodným datem konec období, za které se podává kontrolní hlášení tj. již 31.leden. Rozdíl tedy činí 25 dní.

    Takže aby si chudák plátce hodil korunou...

    Mimochodem, jsem si vědom stejné právní síly obou textů, tj. nulové, jak zde bylo již několikrát napsáno.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).