Re: Ztráta dokladů
****
To je dost smůla! I když někteří podnikatelé si myslí, že tím vyhráli a nikdo na ně nemůže. -))
Pokud máte v pořádku účetní deník (obecně účetnictví), měli byste požádat příslušné subjekty (celní správa, dodavatelé) o kopie dokladů. U vystavených dokladů byste měli být schopni vystavit je znovu.
Pokud budete schopni FÚ doložit výpočet základu daně z příjmu (tzn. především mít zpracovaný Výkaz zisku a ztráty a daňové přiznání) a budete schopni doložit i záznamní povinnost k DPH, bude všechno v pořádku. Asi bych na sebe nežaloval a nevím o tom, že by to bylo povinné.
Pokud nebudete schopni doložit doklady, při kontrole Vás FÚ nejdříve vyzve k odstranění pochybností no a pak Vás může doměřit pomůckou, viz zákon č.337/92 Sb. o správě daní a poplatků.
Taky nemusíte dělat vůbec nic a doufat, že na Vás kontrola nepřijde. Záleží na množství ztracených dokladů a případném penále.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
2. 9. 2005 18:01
Dobrý den,
firma pro kterou vedu účetnictví ztratila část dokladů r. 2002 (JCD, zahraniční faktury, vydané faktury s dodacími listy...). Je povinnost tuto skutečnost někde oznámit? Jaké sankce z toho plynou? Když to oznámím a FÚ přijde na kontrolu, jak vyměří daň? Když to neoznámím FÚ budou postupovat jinak?
Děkuji
Jitka