Nepřevzaté zboží - storno nebo dobropis

  • (neregistrovaný)

    14. 4. 2016 10:24

    Prosím, jak postupovat v této situaci? Zákazník zboží objedná, my vystavíme fakturu, zboží pošleme přes PPL, vše v březnu. Zákazník ale zboží vůbec nepřevezme, odmítne a zboží se nám vrátí zpět v dubnu. Pokud se jedná o osobu nepovinnou k dani, občana, tak mohu provést storno nebo mám vystavit opravný daňový doklad? Názory jsou různé, jak to řešíte Vy? Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 4. 2016 14:11

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: Nepřevzaté zboží - storno nebo dobro
      Když občan zboží zaslané přes PPL nepřevezme, nastává z hlediska DPH problém.
      Za 3/2016 ještě nemáte podané Přiznání k DPH a KH? Pokud ne, stačí když do března uděláte storno faktury.
      Pokud by k výše uvedenému v budoucnu došlo až po termínu podání Přiznání k DPH a KH, správně byste měli dle ZDPH vystavit ODD dle § 43 a DPH si vzít zpět dod. př. k DPH.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).