Re: OT - poznámky na dokladech
Já si to píšu pro sebe, abych jen koukla na doklad a viděla, jak je zaúčtovaný. Na přij. faktury píšu jen kontace bez konkrétních částek,
na přijaté fa z EU dopisuju i doklad k RCH vč. výše DPH, na bankovní výpisy píšu účty (321, 311, 568 apod.) Jinak teda nic. Pokladní doklady vyjíždím z PC, tam se mi účtovací předpis objevuje.
Ale měla bych dotaz - když zakládám doklady k archivaci - např. přijaté a vydané faktury, pokladní doklady, vyjíždíte z PC soupis těchto dokladů a přikládáte je nahoru do šanonu??? Děkuju za názory.
Re: OT - poznámky na dokladech
Můžu ještě ke lhůtám úschovy? Jsem z toho zmatená, jak mám vyřešit dobu archivace u různých dokladů a různých roků. Střídají se nám léta, kdy je daňová ztráta s roky, kdy jsou zisky.
A ještě jeden dotaz, prosím: Když uplyne doba archivace, co pak děláte s účetními doklady? Spálit v kotli nebo dáváte do centrálního archivu??? Díky!
Re: OT - poznámky na dokladech
Také záleží na tom, jak dlouho lze účetnictví kontrolovat. Kombinace daňová ztráta + leasing = hodně dlouhá archivace dokladů. U dokladů s pořízením majetku = po celou dobu, kdy je majetek v "obchodním" majetku firmy.
Některé firmy skartují doklady na vlastních skartovačkách, jiné doklady pálí, jiné zase předávají specializované firmě k ekologické likvidaci.
Re: OT - poznámky na dokladech
Co se týká majetku, řešila jsem vždy tak, že u karty majetku jsem měla kopii dokladu o pořízení (včetně všech techn. zhodnocení). Daňová poradkyně mi řekla, že FÚ nestačí kopie, tedy budu dávat originál a v přijatých fakturách nechám kopii.
Takže myslíte, že není nutné dávat staré doklady do centrálního archivu, resp. firmě, která je bude dále archivovat. Myslím, že toto by nebylo zadarmo a pochybuju, že by jednatel chtěl utrácet za něco takového.
Re: OT - poznámky na dokladech
To je prima, jak se všechny odvoláváme na starou školu. Jj, učila jsem se od Paní účetních a tenkrát to tak prostě bylo. Moc Vám děkuju za odkaz, odpadne kus práce a taky ušetřím spousty peněz za propisky :o))) Ještě, jestli tu sílu zvyku brzo překonám. Krásný den a ještě jednou děkuju.
Re: OT - poznámky na dokladech
Pix, a mně se právě nechce tisknout přehled dokladů a přehled zaúčtování (máme ve 2 sestavách) vždy za celý rok za všechny agendy dokladů, když přesunuju k archivaci. Je to strašně moc papírů a nevím, jestli i ztráta času. Kdyby přišla kontrola z FÚ, můžu jim přece tyto přehledy dát v pdf. přímo z účetního programu.
Taky jsem stará škola.
Re: OT - poznámky na dokladech
Dělám to hlavně z důvodu podpisů. Nám dal auditor v akciovce dvě možnosti. Buď podepisovat každý doklad extra, nebo dát jednu sadu podpisů na měsíční sestavu (V a.s. jsme tiskli měsíční).
Já pamětliv toho, jak jsem si v dávných dobách tímto způsobem zničil podpis tak, že mi pak nebrali v bance příkazy k úhradě (IB ještě tehdá nebyl) jsem to přijal s povděkem. :-)
Nevím, jestli by stačilo PDF, to se podepsat nedá, jedině elektronicky. Možná napíše někdo zkušenější, zda by to tak šlo.
Re: OT - poznámky na dokladech
>>>Taky jsem ,,stará škola'' :-) Na přijaté DD dávám
>>>razítko datumovku a píšu evidenční číslo. Nic víc. Na
>>>vystavené DD a bankovní účty nepíšu nic. Po uzavření
>>>roku
>>>přiložím sestavu se zaúčtováním a podpisem. Schváleno
>>>i auditorem.
>>
>>Pix, a mně se právě nechce tisknout přehled dokladů a
>>přehled zaúčtování (máme ve 2 sestavách) vždy za celý
>>rok za všechny agendy dokladů, když přesunuju k
>>archivaci. Je to strašně moc papírů a nevím, jestli i
>>ztráta
>>času. Kdyby přišla kontrola z FÚ, můžu jim přece tyto
>>přehledy dát v pdf. přímo z účetního programu.
>>Taky jsem stará škola.
>
>Dělám to hlavně z důvodu podpisů. Nám dal auditor v
>akciovce dvě možnosti. Buď podepisovat každý doklad
>extra, nebo dát jednu sadu podpisů na měsíční sestavu (V
>a.s. jsme tiskli měsíční).
U nás chtěla kontrola z FÚ poskytnout sestavy zaúčtování, obratovky apod. přímo importem z účetního programu - v pdf. Daňová poradkyně
mi říkala, že na to mají nějaký prográmek, který jim umožňuje data třídit a vyhledávat nesrovnalosti apod.
V auditované společnosti jsem také tiskla měsíčně soupisy dokladů, podepsal to šéf (schválil) a já (zaúčtovala). Abysme nemuseli podepisovat každý doklad.
Ale teď dělám v malé firmě, nikde se žádné podpisy nepěstovaly, kontrole z FÚ to nevadilo. Co mě udivilo, tak se tady netiskly pokladní doklady (já je teda tisknu) a ani to kontrole z FÚ nevadilo!
>
>Já pamětliv toho, jak jsem si v dávných dobách tímto
>způsobem zničil podpis tak, že mi pak nebrali v bance
>příkazy k úhradě (IB ještě tehdá nebyl) jsem to přijal
>s povděkem. :-)
>
>Nevím, jestli by stačilo PDF, to se podepsat nedá,
>jedině elektronicky. Možná napíše někdo zkušenější, zda
>by to tak šlo.
Re: OT - poznámky na dokladech
Tisknu jednou za rok
- přehledy dokladů podle množství buď 1 stranu na 1 list, nebo 2 strany na 1 list
- zaúčtování dokladů (vlastně to jsou "maličké" košilky) 2 strany na 1 list, nebo 4 strany na 1 list
Takže např. u zaúčtování to mám 8 stran na jeden list když tisknu oboustranně. To už tolik papírů není.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 4. 2016 11:42
Dobrý den, mám starou školu, pořád na doklady píšu zaúčtování (na faktury, výpisy z banky, pokladní doklady), na přijaté zahr. faktury píšu číslo dokladu, kterým doměřuju daň i částku vyměřené daně... čím je víc práce a dokladů, tím víc mě to zatěžuje a vlastně mám pocit, že tyto moje poznámky nejsou nutné.........vše následně lze najít v počítači, v účetním programu. Ty různé popisky asi nejsou povinné, že? Je něco, co na dokladech vysloveně být musí? Budu určitě psát datum přijetí a číslo dokladu, to je asi vše, že? Děkuju moc.