Intrastat

  • (neregistrovaný)

    16. 5. 2016 18:38

    Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat na pár věcí k Intrastatu:

    1) V dubnu nám dorazil dobropis na zboží, které jsem vykázala v Intrastatu za březen.
    Vykazujeme částky souhrnně za dané celní kódy se stejným státem původu.
    Zkoumá/posuzuje se limit 5 % z hodnoty toho daného celního kódu z celkové hodnoty tohoto kódu vykázaného za ten měsíc, kdy bylo původní zboží vykázané, v mém případě za březen?
    Při přijetí zboží je důležité posuzovat tuto souhrnnou hodnotu za celní kód se stejným státem původu i odeslání?
    Nepřesáhne-li mi hodnota 5 %, pak nemusím opravovat výkaz za březen, ale pokud jsem vracela zboží zpět, pak musím tuto transakci vykázat pod kódem transakce "21"?
    Jak bych postupovala v aplikaci InstatDesk, když by hodnota dobropisovaného zboží přesáhla 5 %? Toto vůbec netuším.. Musela bych opravit původní výkaz, ale jak se to prosím v této aplikaci dělá? A lze opravit jen tento jeden řádek nebo je nutné posílat celé nové? A kde se uvede, že se jedná o opravu původního? A zároveň opět, když se bude vracet zpět zboží, pak zase v aktuálním měsíci vykáži pohyb 21 a v jakých hodnotách?

    2) Doprava, je-li uvedena na faktuře, tak se přičítá k hodnotě zboží pro účely Intrastatu, ale co když mám dopravu na druhé faktuře, ale přepravu zboží nám zprostředkovává jiná společnost, než ta, u které jsme zboží nakoupili? Vykazuje se pak tato přeprava také v Intrastatu?

    Předem Vám moc děkuji za jakoukoliv radu.

    Mějte se hezky.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 5. 2016 10:13

      vercaaa (neregistrovaný)

      Re: Intrastat
      Dobrý den,
      poradím k 2) dopravu nezadáváte, pokud je fakturována zvlášť

      k 1) oprava by se měla vztahovat k souhrnné částce - pokud není rozdíl více než 5%, tak neopravujete.
      Dobropisy zadat mínusem nejdou a předpokládám, že se dělá oprava celého hlášení za např. březen. V aplikaci bych šla znovu do 03 - a zadala nové hlášení - tam by už pak měli poznat, že se jedná o "opravné" hlášení - když si vezmete Prokol o zpracování souboru, je tam vždy v kolonce Mazací - Ne, Opravné - Ne a tam bych řekla, že se promítne Opravné - Ano pokud budete hlásit stejný měsíc. Ale odhaduji, zatím jsem opravné nehlásila.. pokud by se Vás mělo týkat opravné, volejte na helpdesk, myslím, že by poradili, taky jsem s nima řešila pár věcí a nebyl problém, od toho help linka je.
      A kod "21" uvádíte, pokud v březnu přecházel kod "1.."

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).