Re: Google Ireland- náklady nebo zálohy?
Jeden klient to platí průběžně už několik let, účtuju platby v průběhu měsíce jako zálohy a ke konci měsíce ajťák odněkud stáhne celkovou fakturu - která ovšem kalendářně skoro nikdy nesedí na platby, protože Google tam zahrne i platby, která se nám odečtou z účtu až na počátku dalšího měsíce.
Re: Google Ireland- náklady nebo zálohy?
Děkuji. Já tady mám totiž takový problém, že předchozí účetní právě ty platby, které účtujete jako zálohy zdaňovala a zároveň si uplatňovala nárok na DPH, takže mi v tom případě pak nesedí vůbec nic a jsem z toho nešťastná... a nevím, jak z toho ven...
Re: Google Ireland- náklady nebo zálohy?
Záleží co program dovolí. Na té měsíční faktuře od Googlu jsou vypsané jednotlivé platby. Označil bych si ty už odepsané do nákladů a prostě bych je ignoroval - odečetl bych je od sumy faktury a zaúčtoval fakturu na Dal 314 jenom zbylou částkou, co odpovídá platbám zaúčtovaným Vámi jako zálohy.
Re: Google Ireland- náklady nebo zálohy?
Hm, takže jestli jsem Vás dobře pochopila, tak částka v mém případě 10 tisíc by byla vlastně náklad. Ještě jsem to řešila s jednou známou, která má tyto faktury také a tuto částku berou jako náklad, protože se jim jinak navyšoval účet 314. Že Googlu na těch fakturách chybí nějaké poplatky, tak že to pak údajně vůbec nevychází... Děkuji vám. Pěkný den
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
31. 5. 2016 15:36
Prosím o radu. Zaplatili jsme firmě Google - ADWORDS za reklamu - částku ve výši 10.000,- Kč - dle dokladu, kde jsou napsané informace o bank. převodu, moje předchozí kolegyně dle tohoto dokladu dávala všechno rovnou do daňových nákladů na 518. Teď jsem ale zjistila, že k tomu existují ještě nějaké faktury, kde mi k této částce přišla faktura, kde je napsané, platba předem 10.000,-, Google AdWords 5.984,30 Kč a následně částka 5.984,30 odečtená jako kredit z platby předem. Jak to prosím účetně proúčtovat, aby to bylo správně? Mám částku 8.000,- brát jako nějakou zálohu a následně potom částku 5.767,35 jako náklad, to ale potom nebude sedět? Má s tímto někdo zkušenosti? Děkuji za každou radu.