Pro mzdové účetní

  • (neregistrovaný)

    6. 10. 2005 10:19

    Můžete mi prosím poradit. Ještě niky jsem neměla nikoho na mateřské dovolené. Vůbec nevím, jak mám postupovat a co všechno nám jako zaměstnavatel udělat (jsme malá org), když mě zaměstnanakyně oznámí, že je těhotná.
    Předem děkuji za vaši odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 10. 2005 10:37

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Pro mzdové účetní
      No tak nic moc se zase neděje, ¨tedy záleží jakou vykonává práci- viz zákoník práce §153-162. Jelikož jste MO, tak PPM bude vypláce OSSZ, vy jen až nastoupí na mateřskou to oznámíte zdrav.pojišťovně. Po ukončení PPM by bylo dobré, kdyby si vybrala dovolenou a pak šla na RD, o tu by měla zaměstnavatele písemně požádat a uvest do kdy chce RD. Jen poz. do třílet dítěte jste povinni ji držet místo, pak už né. RD u vás je do tří let z pohledu ZP, pak by čerpala omluvené volno.
      Snad jsem na nic nezapoměla.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).