Re: Vrácení vyfakturovaného zboží z min.
***
Vzhledem k tomu, že jsme v r. 2003 nebyli v EU, takže jste zboží vyváželi do zahraničí, tak by možná bylo lepší, kdyby Vám rakouská firma vrácené zboží normálně vyfakturovala a Vy si přidaníte jako pořízení zboží z EU. Podle mě by to neměl být problém, protože Rakouská firma je vlastníkem tohoto zboží, tak proč by ho nemohla prodat zase zpátky Vám.
JInak nevím, jak by se řešili dobropisy v dnešní době, kdy jsou obě firmy v EU a také s ohledem na Souhrnné hlášení.
Bylo by to jednodušší, ale jestli na to rakouská firma nepřistoupí, tak bude problém u určením kurzu (faktury z 2003 i když se nejednalo o dodání zboží do EU? - to opravdu nevím)
JInak zdanitelné plnení u dobropisu bude dle §42/4a) dle data doručení plátci, ale kurz se musí použít dle původního plnění.
Ale ještě se kukněte na §42, odst. 7) Opravu základu a výše daně nelze provést po uplynutí 3 let od konce zdaň.období, ve kterém se uskutečnilo původní zdanit. plnění.
Takže sem se ještě vejdete, ale asi pozor na to, pokud by bylo původní plnění starší.
Re: Vrácení vyfakturovaného zboží z min.
Děkuji za tuto radu, ale musím bohužel konstatovat, že to takhle provést nelze. My jsme se (ne zcela legálně) v roce 2003 chovali tak, že jsme to z pohledu českého účetnictví vyfakturovali do tržeb, ovšem zákazník to od nás přebral jako konsignační sklad pouze s proforma fakturami, aby věděli v jakých hodnotách si mají výrobky navést na sklad, ale nenavedl si hodnoty do účetnictví. Proto vidím v současné době jako jediné řešení použití dobropisu. A k těm dobropisům - takže datum ZDP použiji datum, kdy budu dobropis tvořit a částky by měly být totožné s fakturami vystavenými v roce 2003, je to tak? A jak se mám zachovat se souhrnným hlášením a Intrastatem (částka dobropisu bude cca 1,8 mil. Kč)? Budou tyto dobropisy předmětem těchto hlášení?
Re: Vrácení vyfakturovaného zboží z min.
***
V tom vidím docela problém, Vy můžete dobropis zaúčtovat do evidence DPH až datem přijetí dodavatelem, nevím, zda Vám tyto dobropisy někdo potvrdí???
Dále pokud tyto hodnoty dáte do Souhrnného hlášení - mínusem (Intrastat - nevím, zda máte povinnost, pokud ano, pohyb zboží zde musíte také uvést ), musí je mít v evidenci také zákazník z EU - existuje nyní kontrola pohybu zboží mezi EU.
A rakouská firma si ty dobropisy účtovat nebude!
A ješt otázka:
A kde vlastně to zboží bylo - zůstalo v ČR, nebo si je převezl zákazník do Rakouska?
Re: Vrácení vyfakturovaného zboží z min.
Je jasné, že rakouská firma nebude dobropisy účtovat, když si neúčtovala ani nákup. Jde jen o jejich potvrzení.
Se souhrnným hlášením souhlasím, ovšem s Intrastem si nejsem jistý. Opravuju totiž období, které se vykazování Intrastatu netýkalo - původní fakturace byla v roce 2003, proto se domnívám, že by to do Intrastatového hlášení spadat nemělo. Není to tak?
Zboží bylo fyzicky převezeno do skladu firmy v Rakousku. Nyní se budu vracet zpět do ČR.
Re: Vrácení vyfakturovaného zboží z min.
**
Takže, ani nevím, jestli povinnost vykazování Instrastatu máte:
1) pokud máte - musíte to tam uvést (akorát pod jiným kodem = pro vŕácené zboží)
2) pokud doposud nemáte, tak se tam takové jednorázové vrácení zboží - pořízení eviduje až nad hranici 2 mil.
Víc ze mně nedostanete, nechci se plést do něčeho, čemu nerozumím:-))))
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
11. 10. 2005 16:14
Dobrý den,
vyfakturovali jsme v roce 2003 zákazníkovi v Rakousku naše výrobky, aby se dostaly hodnoty do tržeb, přestože jsme věděli, že zákazník toto zboží bude prodávat postupně - takže to byl jakýsi konsignační sklad.
Nyní v roce 2005 se zhodnotilo, že vývoj není takový, jak se předpokládalo a zboží se bude k nám do firmy vracet. Tzn. že ho musím navést zpět na sklad a zrušit svoji pohledávku.
Můj dotaz zní, zda lze toto dělat daňovým dobropisem a to s datumem ZDP, kdy nám bude zboží vráceno? Nebo jaký jiný způsob pro toto vyfakturované vrácené zboží použít?