Student - soc. dávky - daň. přiznání ???

• (neregistrovaný)

12. 10. 2005 17:16

Jsem student, a v r. 2004 jsem si po brigádách vydělal nějaké to přilepšení. Vše bylo podle smluv, samozřjmě daněné a také jsem platil zdrav. a soc.
    Jelikož jsem studující, tak mám právo na nedanitelný měsíční příjem 4120,. kč. Přesné znění všech zákonů neznám, tak mě omluvte, ale jako student prý dostanu zaplacenou daň po ročním zůčtování příjmů zpět. Řekla mi to i sekretářka jedné organizace u které jsem pracoval (státní organizece spadající přímo pod minsetrstvo, takže žádní tuneláři) a také slečna z finančního úřadu, skrze kterou jsem toto "vyrovnání" realizoval. Vrácená částka se rovnala 150ti korunám, ale jde tady o prncip. Po několika konzultacích na fin. úřadě proběhlo podání tohoto přiznání v pořádku. Byl jsem tam také ujištěn, že to, co jsem vyřídil tam, stačí a že není třeba žádných jiných potvrzení.
    Jednalo se o příjmy za rok 2004 a tento týden mi přišel dopis z Úřadu práce - odboru Státní soc. podpory, abych se tam podle §61 odst.2 zák. 117/95 Sb dostavil vysvětlit moje příjmy (asi 10 000,- kč), aby rozhodli o tom, zda mi nesníží, nebo dokonce nezruší přídavky. A to je říjen 2005.
    Prakticky jsem minulý rok vydělal cca 10 K, 1 K zaplatil na dávkách, 150 kč na daních, což mi i vrátili, a kvůli cca 9 K čistého příjmu z roku 2004, který už je stejně utracen a zase leží politikům v žaludku, mi chcou po roce regulovat sociální dávky.

Můžete mi prosím vysvětlit, zda jsem opravdu neopomenul nějaké to potvrzení, nebo jestli nejde jako obvykle o terorizování slušných občanů a chudých studentů ze strany najezených úředníků a našeho kocourkovského systému ???

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 10. 2005 17:29

Jiřka (neregistrovaný)

Re: Student - soc. dávky - daň. přiznání