Hlavní navigace

Likvidace sro

  • (neregistrovaný) 141.170.141.---

    20. 4. 2017 9:38

    Řeším účetnictví s.r.o., která vstoupila 1.4.2017 do likvidace. Mám dilema s následujícím:
    ---------------
    Výsledek hospodaření, z něhož se vychází pro zjištění základu daně za zdaňovací období předcházející dni zahájení likvidace, se upraví (dle § 23 odst. 8 písm. a) zákona o daních z příjmů) o zůstatky:
    • vytvořených rezerv a opravných položek,
    • výnosů příštích období,
    • výdajů příštích období,
    • příjmů příštích období a
    • nákladů příštích období, které nebudou prokazatelně zúčtovány v období likvidace.
    Tyto zvyšující a snižující položky uvedeme na straně 2 daňového přiznání v řádcích 61 a 161.
    ----------------------
    V období 1.1.-31.3.2017 byly účtovány služby ve výnosech i nákladech za období, které sahá až do r. 2018. Firma podniká v internetových službách, takže nakoupené a prodané služby, které jsou vyfakturovány až do r. 2018 budou zajištěny a vždy je v účetnictví zahrnutý náklad i výnos za dané období. Je předpoklad, že firma bude zlikvidována do konce roku 2017. Kromě toho jsou v 1.čtvrtletí zaúčtovány výnosy za platbu domény, k nimž příjde náklad až v dalším čtvrtletí.

    A nyní moje otázky:
    1) Chápu správně, že na řádcích 61 a 161 uvedu náklady a výnosy, které sahají až do r. 2018 - tedy náklady dám do odpočitatelných položek a výnosy do připočitatených položek?
    2) Měla bych do 1.Q.2017 zaúčtovat také dohadné náklady k platbě domén, které budou fakturovány dodavatelem ve 2.Q.2017 - nebo nebude vadit časový posun, že výnosy jsou v 1.Q. a náklady ve 2.Q. - nebo jak to řešit?

    Můžete mi, prosím poradit?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).