Dobrý den. Prosím o radu, jsem začátečník. Potřebovala bych poradit jak vypořádat vzájemný zápočet pohledávekv DE. DE vedu jen v tabulce v Excelu. Uvedu pro příklad: v dopisu o vzájemném započtení pohledávek stojí: vzájemný zápočet se uskuteční ke dni např. 1.10. podnikatel - vydaná faktura 1.9. za 100.000 Kč + 21% DPH, přijaté faktury z průběhu roku např. 1.5., 1.6., 1.7., 1.8. celkem za 80.000 Kč. 5.10. přišla na účet zbývající částka 20.000 Kč. Můj problém je, že nevím jakým stylem zahrnutou tyto částky do deníku příjmů a výdajů a co s tím datem zápočtu. Mám normálně uvést 1.9. daňový příjem a k těm přijatým fakturám 1.5., 1.6., 1.7.,1.8. daňový výdaj a do deníku pohledávek a závazků uvést datum splacení ke všem fakturám 1.10.? Nebo mám mít nějakou speciální evidenci zápočtů a nějak jinak upravit základ daně? Děkuji moc za radu
6. 3. 2018 15:37
Dobrý den. Prosím o radu, jsem začátečník. Potřebovala
bych poradit jak vypořádat vzájemný zápočet
pohledávekv DE. DE vedu jen v tabulce v Excelu. Uvedu pro příklad: v dopisu o vzájemném
započtení pohledávek stojí: vzájemný zápočet se
uskuteční ke dni např. 1.10. podnikatel - vydaná faktura 1.9. za 100.000 Kč + 21% DPH, přijaté faktury z průběhu roku např. 1.5., 1.6., 1.7., 1.8. celkem za 80.000 Kč. 5.10. přišla na účet zbývající částka 20.000 Kč. Můj problém je, že nevím jakým stylem zahrnutou tyto částky do deníku příjmů a výdajů a co s tím datem zápočtu. Mám normálně uvést 1.9. daňový příjem a k těm přijatým fakturám 1.5., 1.6., 1.7.,1.8. daňový výdaj a do deníku pohledávek a závazků uvést datum splacení ke všem fakturám 1.10.? Nebo mám mít nějakou speciální evidenci zápočtů a nějak jinak upravit základ daně?
Děkuji moc za radu