No to abychom si právě rozuměli, pokud by se jednalo jen o prostou opravu, tedy hodně zjednodušeně řečeno o "uvedení do původního stavu" pak výdaje na tuto opravu jsou daňově uznané hned. Tedy to by se možná týkalo té střechy. Pokud jde ale o modernizaci, změnu účelu použití, rekonstrukci a podobně, tedy pojem známý jako "technické zhodnocení", tak v takovém případě se jak správně uvádíte po ukončení celé této modernizace tato zařadí do hmotného majetku a odepisuje se do nákladů formou odpisů. Čili vy na tu celkovou hodnotu nebudete "dělat odpis", ale v této hodnotě ji zařadíte do majetku a budete odpisovat podle zákona o daních z příjmů, tedy 30 let (zřejmě).
Takže když budovu již odepisuji, budu pokračovat dál a toto zaeviduju do majetku zvlášť. Nasčítám tedy náklady všechny a hodnotu všech dokladu bez DPH ( např. to bude cca 400tis ), tak na to vytvořím odpis a budu odepisovat 30 let?
Rozumím tomu dobře? Děkuji moc za vaší radu - pomoc.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
23. 3. 2019 9:39
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o radu. Vedu daňovou evidenci. Během roku jsem nakupovala materiál na opravu budovy, kterou mám již v majetku. Z nákupu jsem si uplatňovala DPH, ale teď když budu uzavírat rok, jestli tomu dobře rozumím, tak tyto doklady nemohu dát do nákladů, ale povedu si jejich evidenci zvlášť, a až bude celá akce ukončena - doufám, že v letošním roce a hodnota celé opravy bude cca 400tis. Tak všechny tyto doklady sečtu a dám je do nákladu až v letošním roce a to formou odpisů? Je to tak? Děkuji za radu.