můžete mi prosím napsat správnou odpověď nebo mě alespoň nasměrovat, kde bych mohla najít, děkuji
1) Daňová uznatelnost nákladů u zaměstnavatele - Zákon o daních z příjmů § 24 odst. 2) písm. j) bod 5. Při splnění těchto podmínek můžete vynaložit ročně na penzijní připojištění zaměstnance třeba 100.000,-Kč a stále to bude pro zaměstnavatele daňově uznatelný náklad.
2) Osvobození příjmů u zaměstnanců - Zákon o daních z příjmů § 6 odst. 9). U tohoto bodu musím uvést, že dle mého názoru se jedná o osvobození příjmů z "plateb zaměstnavatele", ne o osvobození příjmů z předpisu, který má zaevidovaný v účetnictví zaměstnavatel. Při vyšších částkách a platbách na přelomu roku bych doporučila konzultaci u daňového poradce.
3) Co se tvorby fondů ze zisku týká, tam bych Vás odkázala na Vaši účetní či Vašeho účetního. Každá společnost by si měla, pokud chce tvořit fondy ze zisku, mít vlastní pravidla a ty se na dálku tvořit nedají. Dle mé zkušenosti většinou malé firmy fondy ze zisku netvoří a s benefity pro zaměstnance se počítá jako s ostatními náklady na zaměstnance.
4) ověřujete si všechny zde získané informace raději 2x, a z více zdrojů.
Doplnění k bodu 2)
* příspěvek na penzijní připojištění ZDP 6/9/p "platba zaměstnavatele",
* příspěvek na dopravu - pouze pokud zaměstnavatel provozuje veřejnou dopravu
ZDP 6/9/e,
pokud neprovozuje, tak příspěvek na dopravu není u zaměstnance od daně z příjmu FO osvobozený, musí se zdanit ve mzdě + SP a ZP
Prostě to chce každý "benefit" pro zaměstnance vyhodnotit zvlášť. A u některých "benefitů" musíte počítat s tím, že se ještě navýší o zdravotní a sociální pojištění zaměstnavatele.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
6. 11. 2019 9:13
Dobrý den, jsme s.r.o. a majitel chce začít poskytovat kromě stravenek ještě další benefity jako příspěvek na penzijní připojištění a na dopravu, je potřeba tvořit nějaké fondy?