Nejdřív bych se zeptala na základě čeho takto postupují, vždyť ty klienty zastupujete jako osoba podnikající , která jim zpracovává účetnictví nebo DE.... já mám datovou schránku povinně ze zákona od roku 2012, ale dohady ohledně zasílání i např.mých soukromých daňových záležitostí probíhají neustále. Někdy bylo nutné i písemně požádat, aby zasílali do mé vlastní DS, nehodlám jich mít více než jednu, nevidím důvod. Dle nich bych měla mít DS daňového poradce, DS podnikající FO a DS soukromou ( a nedej bože, že bych byla např.ještě insolvenční správce...).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
24. 2. 2020 8:31
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak v praxi postupujete u klientů. Pokud mám plnou moc od klienta a zasílám vše přes svou datovou schránku (kterou mám zřízenou jako fyzická osoba podnikající). Prosím pominu ten fakt, že účetní nesmí podávat přiznání, to nyní nechci řešit. Nyní mi volala paní z FÚ, že dostali pokyn, že nesmí nic odesílat do datové schránky FO podnikající (typ 30) ale že bych měla mít 30 jen fyzická osoba. Samozřejmě mohu to takto ponechat, ale budou mi to posílat na poštu s modrým pruhem :-o Úplně tedy nevím co je nejlepší postup, zda si udělat tedy ještě jednu jen jako fyzická osoba, všude to nahlásit, nebo postupujete úplně jinak? Ne každý klient má svou datovku.