Změna v doručování zaměstnancům

  • (neregistrovaný)

    23. 7. 2020 9:21

    Prosím ty, kteří se zabývají pracovněprávní problematikou, o odpověď na dotaz.

    Za týden začne platit změna v doručování písemností zaměstnancům, kdy se mimo jiné při doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb již nebude doručovat na poslední adresu zaměstnance, která je zaměstnavateli známa, ale na poslední adresu zaměstnance, kterou zaměstnanec zaměstnavateli písemně sdělil.

    Nechávali jste si tedy adresy pro doručování písemně sdělit? Nebo využijete něco, co už od zaměstnanců máte - prohlášení nebo něco podobného?

    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 7. 2020 10:21

      dann (neregistrovaný)

      Vzhledem k tomu, že zaměstnanci mají povinnost změnu adresy hlásit, budu využívat buď adresy z dotazníku nebo z písemné "hlášenky osobních změn", které mám založeny v osobním spise.

    • 23. 7. 2020 10:50

      Michaela S. (neregistrovaný)

      Právě, že na dotazníku máme trvalé nebo přechodné bydliště, ale už ne adresu pro doručování. U nových zaměstnanců si to můžeme upravit, ale řeším, co se zaměstnanci stávajícími.

    • 23. 7. 2020 16:04

      dann (neregistrovaný)

      Má se doručovat na poslední adresu, kterou zaměstnanec zaměstnavateli písemně sdělil. V zákoně se píše něco o rozlišování adresy trvalého bydliště a doručovací adresy ? Nemám to teď u sebe , takže opravdu přesně nevím. Beru to ale i u starých zaměstnanců tak, že jde o poslední adresu, kterou mi písemně sdělil.

    • 23. 7. 2020 16:12

      Aion (neregistrovaný)

      Samozřejmě nerozlišuje.
      Pravda je, že písemně sdělil, ale jako trvalé nebo přechodné bydliště, nikoliv jako adresu, na kterou mu má být doručováno.
      Po zažitých soudních sporech, které trvaly velmi dlouho a stály mnoho peněz,, se přikláním k tomu, aby zaměstnavatel zaměstnance oslovil, aby mu adresu pro doručování písemně sdělili. Nic to nestojí a zaměstnavatel bude mít jistotu, že nějaký chytrolín něco nevymyslí.

    • 23. 7. 2020 17:43

      dann (neregistrovaný)

      Jako vždy máte pravdu. Problémům je dobré předcházet, vyzveme tedy všechny zaměstnance, aby písemně předali zaměstnavateli doručovací adresu.

    • 23. 7. 2020 16:11

      d (neregistrovaný)

      A našel jsem tohle , podle čehož bude na zaměstnanci, jakou adresu od něj budete mít. Čili, pokud někdo ze "starých" zaměstnanců bude chtít posílat jinam, než na adresu, kterou vám naposledy písemně sdělil, bude na něm, aby vám písemně sdělil adresu jinou. Tohle není na zaměstnavateli, ale na zaměstnanci. Konečně.

      Doručování poštou na adresu, kterou zaměstnavateli sdělíte
      Nově bude zaměstnavatel zasílat zaměstnanci důležité písemnosti prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nikoli na poslední adresu, která je zaměstnavateli známa, ale na adresu, kterou zaměstnanec zaměstnavateli písemně sdělil. O určování, kam poslat zaměstnanci zásilku s důležitou písemností, jsme psali zde. V tomto smyslu se mění ust. § 336 odst. 1 zákoníku práce. Je tedy na vás, abyste zaměstnavateli sdělili, kam si přejete doručovat důležité písemnosti, pokud vám je třeba během vaší pracovní neschopnosti nebude moci předat přímo na pracovišti.

      Zaměstnanec sám bude povinnou osobou, která bude písemně nahlašovat správné a aktuální údaje k doručování a ponese tak parciální odpovědnost v oblasti doručování. Nesete tak určitou odpovědnost za to, aby zaměstnavatel měl vždy vaši aktuální adresu, abyste se k písemnostem, které vám posílá, dostali, mohli se s nimi skutečně seznámit, aby se nestalo, že dojde k fikci doručení – písemnost bude považována za doručenou na jiné adrese, i když jste ji nepřevzali, nepřečetli, což by se vám mohlo vymstít, protože byste se třeba nemohli včas bránit výpovědi, se kterou nesouhlasíte, kterou shledáváte neplatnou, nespravedlivou apod.

      https://www.mesec.cz/clanky/meni-se-pravidla-pro-dorucovani-pracovnich-pisemnosti-co-byste-meli-vedet/

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).