Dobrý den kolegyně a kolegové, velmi prosím o radu.
Zákazník ze Slovenska si od nás objednal, zaplatil a odebral osobně v ČR zboží. Vystavili jsme fakturu, standardně základ daně +21% DPH. (celková částka byla do 10tis). Následně jsme od zákazníka obdrželi Potvrzení o osvobození od daně z přidané hodnoty (směrnice 2006/112/ES článek 51) a požadavek na vrácení DPH. Potvrzení vydalo Velvyslanectví České republiky v Bratislavě.
Fakturu (daňový doklad) jsme uplatnili v DPH a KH za 6/2020 a příslušné DPH odvedli FÚ. Zákazník nyní od nás požaduje DPH vrátit. Prosím o informaci, jakým způsobem máme nyní postupovat.
Předem děkuji za radu, ještě jsem se s tímto případem nesetkala, takže si nechám raději poradit.
Kalová Erika
5. 8. 2020 11:48
Dobrý den kolegyně a kolegové, velmi prosím o radu.
Zákazník ze Slovenska si od nás objednal, zaplatil a odebral osobně v ČR zboží. Vystavili jsme fakturu, standardně základ daně +21% DPH. (celková částka byla do 10tis). Následně jsme od zákazníka obdrželi Potvrzení o osvobození od daně z přidané hodnoty (směrnice 2006/112/ES článek 51) a požadavek na vrácení DPH. Potvrzení vydalo Velvyslanectví České republiky v Bratislavě.
Fakturu (daňový doklad) jsme uplatnili v DPH a KH za 6/2020 a příslušné DPH odvedli FÚ. Zákazník nyní od nás požaduje DPH vrátit. Prosím o informaci, jakým způsobem máme nyní postupovat.
Předem děkuji za radu, ještě jsem se s tímto případem nesetkala, takže si nechám raději poradit.
Kalová Erika