Likvidace dokladů-FO neplátce a následně plátce DPH

  • (neregistrovaný)

    21. 8. 2020 16:09

    Zdravím všechny zde a poprosil bych o upřesnění ohledně likvidace faktur.

    Od r. 2008 jsem FO neplátce DPH, v průběhu roku 2013 jsem se přihlásil k DPH a jsem jím stále.

    Pořád jsem se k tomu neodhodlal (pro případ, že by po mě nějaký úřad něco chtěl doložit, ikdyž by to tak být nemělo) a nezlikvidoval faktury přijaté ani vydané za období kdy jsem nebyl plátcem DPH, tedy od r. 2008 - 2013. Můžu tedy dokumenty za toto období zlikvidovat- spálit, nebo k tomu potřebuji nějaký doklad o likvidaci?

    Od doby kdy jsem se přihlásil k DPH v tom roce 2013 musím faktury vydané a přijaté uchovávat 10let, tj. že faktury z roku 2013, které již byly vystaveny s DPH budu moc zlikvidovat v roce 2024?

    Vedu daňovou evidenci.

    Jak to pak bude s fakturami za nákup zboží? Každou si eviduju do excelu kvůli cenám a skladu (myslím položky faktur a datum kdy jsem to přijal,ne jejich čísla). A když faktury zlikviduju nebudu mít k tomu skladu možnost kontroly z faktury, jestli mi rozumíte. Sklad sice nikam neuvádím, je to pro mé potřeby ale nemůže pak někdo po mě ty faktury za nákup zboží chtít doložit, že jsem to a to skutečně nakoupil? Chci trochu ulevit kanceláři od vrtvících se šanonů a nevím zda si pak třeba nezavařím protože mi něco uniklo.

    Díky všem za zkušenosti, rady a názory.

    Matěj

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).