Likvidace dokladů-FO neplátce a následně plátce DPH
Matěj
(neregistrovaný)
21. 8. 2020 16:09
Zdravím všechny zde a poprosil bych o upřesnění ohledně likvidace faktur.
Od r. 2008 jsem FO neplátce DPH, v průběhu roku 2013 jsem se přihlásil k DPH a jsem jím stále.
Pořád jsem se k tomu neodhodlal (pro případ, že by po mě nějaký úřad něco chtěl doložit, ikdyž by to tak být nemělo) a nezlikvidoval faktury přijaté ani vydané za období kdy jsem nebyl plátcem DPH, tedy od r. 2008 - 2013. Můžu tedy dokumenty za toto období zlikvidovat- spálit, nebo k tomu potřebuji nějaký doklad o likvidaci?
Od doby kdy jsem se přihlásil k DPH v tom roce 2013 musím faktury vydané a přijaté uchovávat 10let, tj. že faktury z roku 2013, které již byly vystaveny s DPH budu moc zlikvidovat v roce 2024?
Vedu daňovou evidenci.
Jak to pak bude s fakturami za nákup zboží? Každou si eviduju do excelu kvůli cenám a skladu (myslím položky faktur a datum kdy jsem to přijal,ne jejich čísla). A když faktury zlikviduju nebudu mít k tomu skladu možnost kontroly z faktury, jestli mi rozumíte. Sklad sice nikam neuvádím, je to pro mé potřeby ale nemůže pak někdo po mě ty faktury za nákup zboží chtít doložit, že jsem to a to skutečně nakoupil? Chci trochu ulevit kanceláři od vrtvících se šanonů a nevím zda si pak třeba nezavařím protože mi něco uniklo.
21. 8. 2020 16:09
Zdravím všechny zde a poprosil bych o upřesnění ohledně likvidace faktur.
Od r. 2008 jsem FO neplátce DPH, v průběhu roku 2013 jsem se přihlásil k DPH a jsem jím stále.
Pořád jsem se k tomu neodhodlal (pro případ, že by po mě nějaký úřad něco chtěl doložit, ikdyž by to tak být nemělo) a nezlikvidoval faktury přijaté ani vydané za období kdy jsem nebyl plátcem DPH, tedy od r. 2008 - 2013. Můžu tedy dokumenty za toto období zlikvidovat- spálit, nebo k tomu potřebuji nějaký doklad o likvidaci?
Od doby kdy jsem se přihlásil k DPH v tom roce 2013 musím faktury vydané a přijaté uchovávat 10let, tj. že faktury z roku 2013, které již byly vystaveny s DPH budu moc zlikvidovat v roce 2024?
Vedu daňovou evidenci.
Jak to pak bude s fakturami za nákup zboží? Každou si eviduju do excelu kvůli cenám a skladu (myslím položky faktur a datum kdy jsem to přijal,ne jejich čísla). A když faktury zlikviduju nebudu mít k tomu skladu možnost kontroly z faktury, jestli mi rozumíte. Sklad sice nikam neuvádím, je to pro mé potřeby ale nemůže pak někdo po mě ty faktury za nákup zboží chtít doložit, že jsem to a to skutečně nakoupil? Chci trochu ulevit kanceláři od vrtvících se šanonů a nevím zda si pak třeba nezavařím protože mi něco uniklo.
Díky všem za zkušenosti, rady a názory.
Matěj