Dodavatele jsem informovala - nereaguje, zřejmě uvedli v A5 jako pro neplátce, takže zatím je vše v pořádku (jedná se o doklad z července, takže oni už odvedli DPH, my zatím vyčkávali, jestli se nám nepodaří dostat z nich opravenou fakturu). Mně jde o to, co dělat až přijde výzva, potvrdit správnost?
Je na nic, že nevíte , kam to dal dodavatel.
do A4 bez VAT to dát nemohl, nebylo tam vaše VAT. Ale mohl si ho najít podle vaší
firmy v ARESU a dát do DPH i KH A4 s vaším platným VAT .
V tom případě by to bylo správně u vás v B2.
V případě, že vás bral jako neplátce, dal do A5, pak pro vás lepší dát do B3 a zmizí to.
samozřejmě při kontrole se může přijít na to, že je to ve špatném oddíle
Obávám se, že to dali do A5, kdyby hledali firmu přes ARES, tak jim to tam hodí DIČ hned při vystavování faktury. A hlavně u faktury pro s.r.o. kdyby mysleli, tak je to napadne. Je to gigant, kde se k jednou vystavenému dokladu už nikdo nevrací. Také jsem uvažovala o tom dát to do B3, ale přece jen je to dost velká částka a bude to tam vyčnívat. Případná kontrola by to určitě nepřehlídla. Tak nevím, co je lepší, dát to do B3 a neřešit to nebo do B2 a čekat na výzvu a dál se s tím zabývat. Ještě se chci zeptat, jestli se dá ke KH přiložit nějaká příloha s vysvětlením?
Bohužel ne, jednalo se o výměnu zboží za jiné a objednávku vyplňoval jejich zaměstnanec přímo na prodejně na základě údajů z naší původní objednávky, kde sice DIČ bylo, ale on ho tam neuvedl. Takže ho neuvedli ani na faktuře, přestože tam máme zákaznický účet, kde všechny údaje jsou. Nechápu to, ale už na tom nic nezměníme.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
10. 9. 2020 9:42
Prosím o radu, dostali jsme daňový doklad, kde není uvedené naše DIČ. Dodavatelem je internetový obchod, který vůbec nereaguje, takže není šance na jeho doplnění. Jedná se o částku přes 40 tisíc, takže bychom neradi přišli o DPH. Když použiji §73 odst. 5 ZDPH a dám ho do KH, tak mi přijde výzva z fin. úřadu. A já nevím, jak reagovat, když vlastně chyba je na naší straně, jak vyplnit následné KH. Dá se k souboru v xml připojit nějaká příloha se zdůvodněním, případně naskenovaná faktura? Nebo to mám připojit hned k řádnému? Děkuji za radu, nikdy jsem se s podobnou situací nesetkala.