Refundace letenek, které byly zakoupeny přes agenta
Michal
(neregistrovaný)
30. 11. 2020 15:49
Dobrý den,
na konci roku 2019 jsem zakoupil letenky z Paříže do Tokia přes aerolinku Aeroflot za cca 16 500 Kč. Letenky ale nebyly zakoupeny s aerolinkou na přímo - využil jsem služeb Student Agency jakožto agenta a zprostředkovatele služeb.
V březnu byl kvůli pandemii let zrušen aerolinkou. Od Student Agency jsem dostal informaci, že lety jsou zrušeny a Aeroflot nyní vyplácí refundace, ale s ohledem na situaci to může trvat až 50 dní. Což jsem chápal.
Dnes je 30.11. a peníze stále nikde. Několikrát jsem se na stav dotazoval Student Agency, ti mi ale vždy řeknou, že Aeroflot peníze stále nevyplatil a že oni za to zodpovědnost nenesou. V obchodním podmínkách uvádí, že refundace jsou výhradně zodpovědností aerolinky.
Rád bych se poradil, co v této situaci dělat. Už se svojí bankou řeším možnost charge backu, upozorňují mne ale, že jej mohou provést pouze jednou, a že pokud neuspějeme, znovu reklamaci podat nelze. Nechci se tedy dostat do pasti, kdy nemohu dělat nic a raději bych zároveň s reklamací zaslal všechny argumenty, které mi mohou ve sporu pomoct.
Student Agency se ohání svými podmínkami, já ale nemám způsob, jak od aerolinky vyžádat peníze. Pokud banka přes vydavatele karty zažádá o charge back, spor bude veden opět se Student Agency, protože peníze byly z karty strženy jejich stranou. Jediný, kdo s aerolinkou má možnost komunikovat, je Student Agency.
Jak je toto řešeno z pohledu legislativy a zákonů o ochraně spotřebitele evropské unie (Nařízení 261/2004)? To se vztahuje prý na leteckou společnost, nikoliv zprostředkovatele. Cituji Student Agency:
"Vámi zmiňované Nařízení EU č. 261/2004 o odškodňování neporušuje naše společnost. Toto nařízení se vztahuje na operující letecké společnosti, nikoliv přepravce.
V VOP je postup refundací uveden, také to, že v okamžiku vystavení letenky jsou fin.prostředky automaticky odvedeny dopravce a nadále s nimi nedisponujeme."
Přijde mi zvláštní, že tento scénář by nebyl nijak krytý zákony EU.
30. 11. 2020 15:49
Dobrý den,
na konci roku 2019 jsem zakoupil letenky z Paříže do Tokia přes aerolinku Aeroflot za cca 16 500 Kč. Letenky ale nebyly zakoupeny s aerolinkou na přímo - využil jsem služeb Student Agency jakožto agenta a zprostředkovatele služeb.
V březnu byl kvůli pandemii let zrušen aerolinkou. Od Student Agency jsem dostal informaci, že lety jsou zrušeny a Aeroflot nyní vyplácí refundace, ale s ohledem na situaci to může trvat až 50 dní. Což jsem chápal.
Dnes je 30.11. a peníze stále nikde. Několikrát jsem se na stav dotazoval Student Agency, ti mi ale vždy řeknou, že Aeroflot peníze stále nevyplatil a že oni za to zodpovědnost nenesou. V obchodním podmínkách uvádí, že refundace jsou výhradně zodpovědností aerolinky.
Rád bych se poradil, co v této situaci dělat. Už se svojí bankou řeším možnost charge backu, upozorňují mne ale, že jej mohou provést pouze jednou, a že pokud neuspějeme, znovu reklamaci podat nelze. Nechci se tedy dostat do pasti, kdy nemohu dělat nic a raději bych zároveň s reklamací zaslal všechny argumenty, které mi mohou ve sporu pomoct.
Student Agency se ohání svými podmínkami, já ale nemám způsob, jak od aerolinky vyžádat peníze. Pokud banka přes vydavatele karty zažádá o charge back, spor bude veden opět se Student Agency, protože peníze byly z karty strženy jejich stranou. Jediný, kdo s aerolinkou má možnost komunikovat, je Student Agency.
Jak je toto řešeno z pohledu legislativy a zákonů o ochraně spotřebitele evropské unie (Nařízení 261/2004)? To se vztahuje prý na leteckou společnost, nikoliv zprostředkovatele. Cituji Student Agency:
"Vámi zmiňované Nařízení EU č. 261/2004 o odškodňování neporušuje naše společnost. Toto nařízení se vztahuje na operující letecké společnosti, nikoliv přepravce.
V VOP je postup refundací uveden, také to, že v okamžiku vystavení letenky jsou fin.prostředky automaticky odvedeny dopravce a nadále s nimi nedisponujeme."
Přijde mi zvláštní, že tento scénář by nebyl nijak krytý zákony EU.
Děkuji za pomoc.