Pokud zasíláme faktury emailem nebo přes DS - tak máme tuto formu odsouhlasenou
s odběratelem
§ 26 odst. 3 zákona o DPH, dle kterého s použitím daňového dokladu v elektronické podobě musí souhlasit osoba, pro kterou se plnění uskutečňuje
Daňový doklad má elektronickou podobu tehdy, pokud je vystaven a obdržen elektronicky. Osoba, pro kterou se plnění uskutečňuje, musí souhlasit s použitím daňového dokladu v elektronické podobě. Pokud tato osoba s použitím daňového dokladu v elektronické podobě nesouhlasí, nelze daňový doklad v této podobě vystavit a dále používat. Souhlas osoby, pro kterou se plnění uskutečňuje, je nutný pro veškerá použití daňového dokladu v elektronické podobě, což zahrnuje nejen vystavení daňového dokladu.
Děkuji. My ale fakturujeme téměř pokaždé někomu jinému, myslím, že nám to odběratelé hodí na hlavu, když to po nich budeme požadovat. Fakturace se tak zadrhne a budeme to
z nich dolovat. Zasílat poštou už mi přijde v dnešní době nesmysl, navíc za ty peníze. Pokud budeme posílat faktury v PDF formátu bez elektronického podpisu a druhá strana nám to bude akceptovat, můžeme z toho mít problémy?
Děkuji JIv
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
27. 7. 2021 9:31
Dobrý den,
prosím o radu. U faktur zaslaných elektronicky je vždy nutný elektronický podpis? Je nutné mít souhlas s elektronickou fakturací od odběratele ?
Děkuji JIv