Dobrý den,
to je velmi obecný dotaz, bez konkretizace se téměř nedá zodpovědět. Co se týká cestovních náhrad, je vhodné uzavřít dohodu mezi oběma pobočkami a v ní specifikovat, za jakých podmínek se budou jaké náklady přefakturovávat. Činnost zaměstnanců v Polsku ale můžete pojmout i jako službu pro polskou společnost, pak by se nepřefakturovávaly náklady, ale fakturovala by se tato služba. Vše je nutno promyslet daňově i právně, aby se žádná ze stran nedostala do jakýchkoliv potíží, ať již pracovněprávních, tak ani v oblasti převodních cen.
U přijaté faktury, kterou budete přefakturovávat, by mělo být možno uplatnit nárok na odpočet DPH, pokud je daňový doklad správně vystaven na správnou osobu. Opět se ale jedná o velmi obecný dotaz, není možno jej proto přesně zodpovědět.
Alena K.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
8. 9. 2021 11:58
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na následující:
Firma se rozšiřuje do zahraničí. Otevírá pobočku v Polsku. Pobočka v Polsku bude samostatná firma s vlastním účetnictvím. Někteří zaměstnanci z české pobočky již teď jezdí do Polska vyřizovat různé záležitosti. Myslím si, že všechny letenky, stravné při těchto cestách do Polska, v ČR zaplacené domény pro Polskou pobočku + další náklady by se měli účtovat např. na účet 378 a poté přefakturovat vše do Polska. Je to tak? Jak je to s DPH? Pokud jsme hradili fakturu, která se bude přefakturovávat do Polska, tak bychom si v ČR neměli uplatnit DPH? Moc děkuji za odpověď.