To je hodně široká problematika.
Vedete účetnictví nebo DE?
Závěrku předchozího roku zpracuje původní účetní?
Máte kompletní inventarizaci všech účtů?
Vedou se i mzdy?
...
Navedení závazků a pohledávek do počátečních stavů řeší každý SW po svém, nelze jednoduše odpovědět. Dá se třeba vytvořit prázdný rok 2021, interními doklady navést konečné stavy, u saldokontních účtů navést nevyrovnané závazky a pohledávky. Pak uděláte závěrku a máte rok 2022 s řádnými počátečními stavy a nevyrovnané závazky či pohledávky jsou také k dispozici k párování.
Pro samotné účtování od nového roku stačí inventarizované účty a saldo.
Klient by měl dostat veškeré doklady vytvořené předchozí účetní. Až přijde kontrola třeba ze sociálky nebo zdravotky, bude klient zřejmě potřebovat vaši součinnost, budou potřeba rekapitulace mezd, mzdové listy, ..... A pokud to budete dělat, tak se v předaných dokladech musíte vyznat, zkontrolovat si zda je všechno k dispozici. A taky si to ošetřit ve smlouvě.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
10. 1. 2022 8:57
Dobré ráno,
prosím o radu, přebral jsem účetnictví, co všechno budu potřebovat od předchozí účetní? Navedu si počáteční stavy a jak potom spáruji platby v roce 2022, které se vztahují k fakturám 2021?
Předem děkuji za odpovědi.