Chybějící doklady a kontrola

  • 5. 4. 2022 7:59

    Dobrý den,
    telefonicky se nám ohlásila paní z FÚ, že bude zahájena kontrola. Pošle ještě písemně, ale to zatím nepřišlo. Nechali jsme přichystat doklady, ale zjistilo se, že část dokladů chybí. Chybí i doklady z období, které nejsou ohlášeny na kontrolu. Jsou to přijaté doklady a z velké většiny se to nedá nahradit, nedopátráme se dodavatelů. Takže je chceme označit jako nedaňové, podat dodatečné přiznání k DPH + DPPO. Podle vašich zkušeností, je to správný postup? A ještě otázka k zaúčtování nedaňově, když je to platba za služby, musíme tedy v rozvrhu vytvořit např. nedaňový účet 51x , za nákup materiálu 50x a zaúčtovat to takto?

    Předem děkuji za radu

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 4. 2022 13:18

      tosnadnenimozny

      až budete zahajovat kontrolu protokolárně, do protokolu uveďte datum, kdy jste přišli na důvody pro podání dodatečného přiznání a vyčíslete rozdíl nebo jinak identifikujte. nebude vám tak doměřeno penále jako při doměrku z té částky.

    • 5. 4. 2022 15:58

      Lada

      Děkuji za radu, jste laskavá /ý. Doporučila byste mi ještě něco k tomu zaúčtování? Jestli si máme vytvořit konto na ty nedanove výdaje, jedná se o služby a nákup materiálu.
      Děkuji za váš čas

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).