Osoba bez zdanitelných příjmů

• (neregistrovaný)

26. 4. 2013 9:36

Dobrý den,
    je mi 26 let, stále studuji a nejsem ještě nikde trvale zaměstnaná. Jako Osoba bez zdanitelných příjmů si platím měsíčně zdravotní pojištění.
    Příležitostně si přivydělávám na brigádě u jednoho zaměstnavatele na DPP. Těchto dohod už jsem u něj podepsala víc, celkem to zatím činí 140h/rok a cenu 60,-/h. Prohlášení jsem nepodepsala.
    Chtěla jsem se zeptat, za jakých podmínek a od jaké celkové sumy mi vzniká povinnost odvádět daň? A zda-li má na mou situaci nějaký vliv (ne)podepsané Prohlášení? Případně co jiného bych si měla ještě pohlídat?
    Děkuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 5. 2013 16:13

bez přezdívky

Dobrý den,

z Vašeho dotazu rozumím, že si pouze příležitostně vyděláváte na brigádě u jednoho zaměstnavatele na dohodu o provedení práce. Uvádíte, že jste zatím odpracovala 140 hodin. Jen pro úplnost doplňuji, že podle zákoníku práce je možné sjednat rozsah u dohody u provedení práce maximálně ve výši 300 hodin za rok.

Z hlediska zdanění příjmů z dohod o provedení práce je rozhodující částka měsíční odměny ve výši 5 000 Kč. Osobám bez podepsaného tiskopisu prohlášení k dani (růžový dvojlist) se odměna z dohody o provedení práce do 5 000 Kč měsíčně zdaňuje 15% srážkovou daní, přičemž základ daně je roven hrubé odměně. Tuto srážkovou daň sráží zaměstnavatel, odvádí ji na účet finančního úřadu a Vám vyplácí čistý (zdaněný) příjem. Platí dále, že tato daň je daní konečnou a pro poplatníka (Vás) nevznikají žádné další daňové povinnosti.