Hlavní navigace

Daňové přiznání

• (neregistrovaný) 158.196.57.---

30. 5. 2013 23:05

Dobrý den, od ledna pracuji ve firmě. Jsem studentka a mám podepsané růžové prohlášení. Měsíčně vydělám nad 5000 hrubého a je mě odváděna zálohová daň. Proto by mě zajímalo, jestli budu na konci roku muset podat danové přiznání nebo ne. Jestli když mám podepsané růžové prohlášení tak za mě automaticky bude firma provádět roční zúčtování a tím pádem už nemusím sama podávat přiznání nebo o to musím firmu sama zažádat? Dále by mě zajímalo, kdy musí student podat sám daňové přiznání?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 5. 2013 8:33

Rop

Aby udělal zaměstnavatel roční vyúčtování daně musíte do 15. února o to požádat ... na straně 3 a 4 prohlášení.

Jednodušší je množina, kdy se přiznání nepodává:
      a) součet neosvobozených příjmů a příjmů nezdaněných srážkovou daní do 15 000 Kč
      b) pouze jeden zaměstnavatel či více zaměstnavatelů po sobě jdoucích a u všech podepsané prohlášení a současně součet ostatních neosvobozených příjmů a příjmů nezdaněných srážkovou daní do 6 000 Kč

Přiznání je pak člověk povinen podat ve všech ostatních případech.

Ještě dodám, že osvobozené příjmy jsou především v § 4, § 6 odst. 9 a § 10 odst. 3. Příjmy daněné srážkovou daní jsou uvedeny v § 36.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).