Nahrazení práce na živnostenský list za s.r.o.

• (neregistrovaný)

19. 1. 2014 16:45

Dobrý den,
    pracuji jako programátor (full time), fakturuji na živnostenský list (60% paušál). Zároveň studuji a daně v zásadě neplatím žádné. Naproti tomu sociální a zdravotní pojištění vychází na nemalé částky
    S rokem 2014 přišla změna v zákoně o obchodních korporacích, kde se snižuje základní vklad pro s.r.o. na 1 kč.

Kdybych chtěl založit S.R.O. s jakými výdaji se budu potýkat?
    Předpokládám následující výdaje:
    - Notář + zápis do OR (celkem do 5tis?/jednorázově)
    - Nemám nemovitost, kam by se dalo zapsat sídlo, využiji tedy "virtuální kancelář" (100kč/měsíc)
    - Nejsem zdatný účetní, avšak dokáži se naučit pracovat např. s Money S3 a zapisovat jednotlivé transakce podvojného účetnictví. Mám účetní, která tento výstup zpracuje a na konci roku podá daňové přiznání (4 tisíce/rok)
    - Ve firmě nebudu zaměstnán, pouze budu plnit funkci statutárního orgánu. Zároveň jsem studentem, tedy sociální a zdravotní pojištění by za mne měl platit stát.

Jsou nějaké výdaje, které jsem opomenul, resp. podcenil jejich výši?
    Napadají Vás další aspekty, které zvýhodňují živnostenský list před s.r.o.?

Děkuji,
    Martin

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 1. 2014 18:37

bez přezdívky

Dobrý den,

pracuji ve stejné profesi na živnostenský list, mám rodinnou SW společnost. Dle mého názoru je největší nevýhodou přechodu z ŽL na jakoukoliv formu obchodní společnosti fakt, že nebudete moci uplatňovat paušální výdaje procentem z příjmu, což je u tvorby softwaru omezující, protože výdaje jsou většinou mizivé - pakliže nemáte nějaké enormní výdaje.

Zkoušel jsem jeden rok porovnat skutečné náklady versus odpočet a i když jsem nakoupil všechne možný hardware a obměnil leccos, dostal jsem se na cca 23% výdajů - to je v porovnání s paušálem (nyní 50%) nepoměr.

Záleží ovšem na výši Vašich příjmů.

Zdraví KJ