Daňové přiznání

• (neregistrovaný)

11. 3. 2014 21:32

Dobrý den. Potřebovala bych poradit. Vůbec se v tom nevyznám....Do konce srpna jsem byla studentka. Od začátku července mám pozastavený živnostenský list - nic jsem si nevydělala. V srpnu jsem měla na dva dny brigádu (Dohoda o provedení práce, vydělala jsem si cca 1600 Kč), zde jsem podepsala daňové prohlášení. Od září do listopadu (v listopadu jsem byla celý měsíc na neschopence) jsem měla HPP - zde jsem také podepsala daňové prohlášení a vydělala si dohromady něco kolem 34 000 Kč. A teď jak s daněmi. Určitě musím podat daňové přiznání jako OSVČ. A co s tím DPP a HPP? Musím také podávat daňové přiznání nebo tu povinnost nemám? Pokud teda ano je nějaké jednotné daňové přiznání nebo musím podávat jako OSVČ a potom ještě jedno s těma DPP a HPP. Moc děkuji za každou radu

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 3. 2014 16:12

bez přezdívky

Dobrý den,

ve vašem případě máte povinnost podat daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob a současně i přehledy pro SSZ a zdravotní pojišťovnu. Do daňového přiznání zahrnete všechny Vaše příjmy, tedy z podnikání i ze závislé činnosti. Povinnost podat daňové přiznání vyplývá z § 38g zákona o daních z příjmů (zákon č. 586/1992 Sb.)

Při vyplňování daňového přiznání budete postupovat následovně:

Stáhnete si elektronický formulář (např. z idnes.cz). Do přílohy č. 1, která se vyplňuje pro příjmy ze samostatné činnosti uvedete příjem 0 Kč a výdaj 0 Kč (odpovídá-li to skutečnosti), a dále i údaj - datum přerušení Vašeho podnikání - viz str. 2 přílohy 1.