Přechod z výpočtu daně procentem na skutečné výdaje

• (neregistrovaný)

20. 3. 2014 11:03

Dobrý den,
    obracím se na vás s naléhavou prosbou. Jsem praktický lékař a zároveň pracující starobní důchodce. Poslední tři roky jsem udávala výdaje v daňovém přiznání procentem, za rok 2013 chci přejít  ( v podstatě musím) na skutečné výdaje. Jednak jsem sice jen velmi lehce přesáhla příjmy nad 2 miliony ,ale  podstatně se mi zvýšily výdaje, protože letos zaměstnávám již na půl úvazku mladší kolegyni.  Pravděpodobně  musím podat dodatečné daňové přiznání za rok 2012. V prosinci 2012 jsem vystavila pro pojišťovnu VZP a VoZP dvě faktury, které měly být uhrazeny v prosinci, uhrazeny ale byly až v lednu. Faktury od ostatních pojišťoven byly uhrazeny řádně v prosinci. Uvedené dvě faktury jsou, pokud to správně chápu, pohledákou, kterou bych měla uvést v dodatečném daňovém přiznání za rok 2012 a neuvádět je ale v příjmech za rok 2013. Měla bych je tedy přičíst v daňovém přiznání za rok 2012 k příjmům na řádku 101 přílohy 1 a z toho pak vypočítat příjmy procentem (tedy 40%). Nebo se tato položka pohledávek uvádí na jiný řádek? K 31. 12. 2012 jsem nikomu nic nedlužila, ale výplata zdravotní sestře za prosinec se vyplácí až v prosinci, Takže nevím, zda toto není závazek (čili výdaj, který byl uplatněn až v lednu 2013). Jenže když za rok 2012 byly výdaje v procentech, tak mi není jasné, zda je také musím někam udávat nebo je jimi vůbec nezabývat či snad je odečíst z výdajů za rok 2013?
    Moc děkuji za odpověď.
    PS: zdá se mi to vše zbytečně komplikované, třeba ani dodatečné daňové přiznání dávat nemusím a jen si tím zbytečně lámu hlavu. Děkuji za pochopení.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 3. 2014 16:28

bez přezdívky

Dobrý den paní doktorko,