Získání certifikátu

  • (neregistrovaný)

    31. 3. 2006 6:28

    Dostali jsme ( asi za 260 tis.Kč) certifikát že naše zboží může na americký trh - certifikát je na dobu neomezenou, platí se pouze pololetní udržovací poplatek. Jsou náklady na získání účtovány rovnou do nákladů nebo musím odepisovat a jak?
    Díky

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 3. 2006 7:38

      Hana (neregistrovaný)

      Re: získání certifikátu
      ********************
      Tohle uvádí Svaz účetních ve své metodice k ocenitelným právům:
      Ocenitelná práva

      "Mezi ocenitelná práva se zahrnují např. ostatní licence (mimo software), know- how, předměty průmyslových práv a jiné výsledky duševní činnosti, které jsou předmětem ocenitelných práv. Při dokladové inventuře je nezbytné ověřit nejen doklady o pořízení těchto práv, ale také termíny platností např. u licencí apod. a v neposlední míře i výši ocenění.

      Od ocenitelných práv je nutné odlišovat certifikáty (jejich poskytnutí), posudky, audity apod., jejichž účelem je pouze ověření existujícího stavu. Nejedná se v takovém případě o majetek, ale o poskytnutou službu. Vzniklý náklad bude buď jednorázový nebo v případě vazby na více účetních období je nezbytné využít nástroje časového rozlišení."

      Takže neodepisovat, ale po dobu maximálně čtyř let časově rozlišovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).