Identifikovaná osoba

  • (neregistrovaný)

    21. 12. 2014 0:37

    Zdravím,
    poskytuji služby občanům EU - nepodnikatelům, nemusím se tedy stát plátcem DPH ani identifikovanou osobou.
    Ale hodlám přijmou službu (adsence) z EU a tím se stanu identifikovanou osobou. Vyčetl jsem, že pokud se stanu identifikovanou osobou vznikne mi povinnost k DPH u přeshraničního plnění.
    moje otázka tedy zní:
    Budu mít povinnost k DPH, když budu jako identifikovaná osoba poskytovat služby nepodnikatelům z EU?

    Děkuji mnohokrát :)

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 12. 2014 21:37

      petrj (neregistrovaný)

      Ahoj,

      toto jsem řešil před měsícem a vyřešil jsem to, ale nyní je mi to stejně na nic, protože podle nových pravidel stejně musím moje podnikání ukončit, postupně:

      - poskytuji elektronické služby, většinou koncovým zákazníkům do EU - vše OK, žádná potřeba se někde hlásit
      - poté, co jsem poskytl elektronickou službu zákazníkovi s VAT ID (EU) - tak jsem se do 15 dnů zaregistroval jako identifikovaná osoba

      To znamená, že po měsíci, kdy jsi poskytl službu někomu s VAT, prostě vyplníš daňové přiznání (DPH) a souhrnné hlášení a to je vše.

      Ale DPH v ČR neodvádíš. Pokud nepřesáhneš limit obratu (1.000.000/rok - příští rok možná 750.000, pak se plátcem DPH v ČR nestáváš)

      Ale ..., pokud neposkytuješ elektronické služby, nemusíš číst dál, pro tebe to platit nebude, pokud poskytuješ, tak od 1.1.2015

      - se musíš registrovat v každé EU zemi, kde tu službu poskytneš
      - nebo se registruješ jen u nás - je to tzv. MOSS ( http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/pro-media/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2014/nova-pravidla-zdanovani-u-dph-z-nekterych-sluzeb-moss-5511 ) v případě, že poskytneš službu neplátci.

      Problémem jsou ale nereálné podmínky. U každého příjemce služby musíš zajistit 2 až 3 různé důkazy o tom, odkud ten příjemce/zákazník pochází. Což je v praxi nereálné, protože např. většinou přijímáš platby přes PayPal a takové informace nedostaneš.

      Také musíš vystavovat doklady se sazbou daně platnou pro daný stát, což také může být nereálné, protože prvně dostaneš platbu a poté teprve zjistíš, odkud zákazník pochází, tedy nemůžeš pro něj před tím připravit jeho sazbu, když nevíš odkud je.

      Informace o zákaznících musíš uchovávat 10 let (takže možná bude potřeba i nějaké povolení pro zacházení a archivaci uživatelských dat) a při jakékoliv chybě hrozí pokuta až 10.000.000.

      Tohle je nyní velký problém v Evropě a uvědomují si to jen znalí věci - Mnoho malých firem, které přijímají malé částky zato od mnoho zákazníků:

      - nemůže věnovat veškerý svůj čas na třídění informací o zákaznících
      - a nemůže v žádném případě sehnat 3 důkazy o tom, odkud zákazník pochází.

      Tedy tato novinka zdá se být likvidační pro mnoho subjektů :-(

      http://euvataction.org/2014/12/20/update-how-not-to-let-eu-vat-ruin-your-christmas-or-your-business/

    • 23. 12. 2014 23:11

      bez přezdívky

      Inu, eurosoudruzi důkladně likvidují drobné podnikatele/firmy coby svého ideologického nepřítele.

      Pro určení místa plnění je ostatně lahůdka i třeba případ, kdy se zakazník ze země A při přístupu k vaší službě připojil k internetu přes přístupový bod v zemi B (třeba v internetové kavárně, hotelu, k veřejné wi-fi, roamingem, ...) - pak je totiž zemí poskytnutí služby země B a nikoli A. Tohle se dá vyřešit jen očipováním a on-line sledováním veškerého obyvatelstva.
      Očekávaný bordel je v tom až takový, že přinejmenším za první rok si státy veškeré DPH vybrané v režimu MOSS prostě ponechají bez jakéhokoli přerozdělování do států "místa plnění" a už ani nepředpokládají, že by k nějakému přeposílání vybraných peněz došlo v dalších letech.

      V praxi se rychle dopracujeme k poskytování elektronických služeb zdarma a to pouze těm, kteří nám zaplatili za telefonickou podporu (která je z tohoto úchylného režimu výslovně vyloučena)  ;D
      Slabší jedinci si na web vystaví "odškrtávací" místopřísežné prohlášení zákazníka, že při čerpání služby přistupuje z internetového připojení v ČR.

    • 25. 12. 2014 11:12

      petrj (neregistrovaný)

      > kteří nám zaplatili za telefonickou podporu (která je z tohoto úchylného režimu výslovně vyloučena)

      A teď jde o to, jestli tam patří i emailová komunikace, viz:
      http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/ms-mezinarodni-spoluprace-a-dph/MOSS_informace_pro_verejnost.pdf

      Strana: 5

      > Elektronicky poskytované služby zahrnují služby, které jsou poskytovány přes internet nebo
      > elektronickou síť a z jejichž povahy vyplývá, že jejich poskytování je v podstatě automatizované a
      > vyžaduje minimální lidský zásah, a nejsou uskutečnitelné bez informačních technologií. Výjimku činí
      > samotná komunikace prostřednictvím elektronické adresy, která se pro tyto účely za elektronicky
      > poskytovanou službu nepovažuje.

      A strana 17

      Elektronicky poskytované služby nezahrnují zejména:
      ...
      i) služby odborníků, jako jsou právníci a finanční poradci, kteří radí svým klientům elektronickou
      poštou;
      ...

      Pokud se zákazník připojí ve Švýcarsku (důkaz 1) a my zjistíme záhadným způsobem, že je to Němec (důkaz 2), musíme mít ještě třetí důkaz, odkud vlastně je.

      Pokud zákazník platí např. přes Paypal (nejčastější), tyto informace nemáme - takže zákazníkovi napíšeme: Pošlete nám vaši IP, vaše číslo platební karty a oskenovaný občanský průkaz. Promiňte, ale do takového systému se nemůže normální člověk přihlásit

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).