Re: Začínáme - prosím poraďte ...
Živnostenský list musíte mít každá. Pak uděláte smlouvu o sdružení dle jednotlivých podílů jak jste se domluvily.
Paragony můžete dát do nákladů ještě před tím než jste se zaregistrovali jako podnikatelé.
ˇUčetnictví se vede za sdružení a na konci roku si to rozdělíte podle podílů.
Jestli to neni jasné tak napište.
Re: Začínáme - prosím poraďte ...
ŽL musíte mít všechny, ale každá může mít na jinou činnost tak, abyste pokryly celou činnost vaší provozovny. Účetnictví povedete jedno společné a povede ho ta, kterou si určíte ve smlouvě. Pokud nemáte žádné jiné aktivity, nepovedete již sama každá zvlášť svoje účetnictví. Pouze kdybyste některá z vás ještě kromě tohoto sdružení podnikala něco sama.
Smlouvu o sdružení je třeba dát na FÚ. Pokud budete plátci DPH, musíte být všechny. Přiznání se bude podávat na DIČ té, která vede účetnictví, ostatní dvě budou podávat přiznání k DPH nulové.
Re: Začínáme - prosím poraďte ...
****
Také účtuji sdružení bez právní subjektivity. Za sdružení vedu jednu daňovou evidenci, ale každy společník si vede také evidenci za sebe. Vždy se najdou nějaké náklady - výdaje, se kterými ostatní společníci nesouhlasí a tak si je dá do výdajů vlastních. Také zdravotní a sociální pojištění si každý odečítá individuálně.
Ohlášení vzniku sdružení jsme provedli pouze na finanční úřad a to písemným ohlášení.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
22. 4. 2006 0:17
Jsme 3 kolegyně z bývalého zaměstnání a všechny jsme momentálně nezaměstnané. Rády bychom si společně otevřely malou prodejnu zaměřenou na výrobu a prodej dárkových předmětů, obalového materiálu (krabice, sáčky apod.) a výtvarných potřeb. Jako nejjednodušší řešení se nám zdá uzavřít Smlouvu o sdružení.
1.Je třeba, abychom všechny měly ŽL se stejným předmětem podnikání, nebo bude třeba, abychom měly ŽL různé ?
2.Vede se účetnictví pouze za sdružení nebo musí každý účastník sdružení vést účetnictví ještě sám za sebe ?
3.Kde všude je třeba vznik sdružení ohlásit?
4.Lze dát do účetnictví paragony a faktury za nákup zboží a materiálu zakoupeného ještě před zahájením provozování živnostenské činnosti?
Všem předem děkuji za radu :-)