Zdravotní a sociání pojištění a placení daně - dodatek

• (neregistrovaný)

29. 9. 2010 16:26

Dobrý den,

doplňuji dotaz, který jsem vám pokládala včera.

DIČ jsem si zřídila na základě zprostředkovatelské smlouvy, kvůli přivýdělku, který jsem si našla v květnu tohoto roku. Abych nemusela platit 1 000,- Kč za živnostenský list, tak mi bylo řečeno, že si mohu udělat pouze již zmíněné DIČ na smlouvu. Prý je v tom ale rozdíl při podávání daně z příjmů, protože si prý nemohu dát do nákladů např. výdaje na dopravu, na benzín, atd. Prostě zdaním veškeré příjmy bez jakékoli úlevy.

Přídavky jsem do konce června tohoto roku pobírala já sama a chodila jsem na střední školu. Jak jsem již psala na sociálce mi paní řekla, že zálohy platit nemusím, protože jsem student.

Dále co se týče zdravotního a sociálního pojištění, tak na to jsem se ptala paní z agentury a ta mi řekla, že mi bude placeno od 21. 9. 2010. Četla jsem si dohodu a tam to bylo také výslovně napsáno. Paní byla urgentní se zpětným zasláním dohody zpět, aby to mohla vše nahlásit na pojišťovnu.

Snad jsem vám vše přiblížila. Opravdu bych potřebovala vědět, jak to tedy s tím pojištěním bude. Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 9. 2010 9:41

autorka

Dobrý den,

v případě ukončení studia na střední škole máte nárok na prázdniny. Soustavná příprava v tomto případě končí 31.8. Po dobu soustavné přípravy student nemusí platit zálohy na pojistné.

Možná se nejedná o dohodu o provedení práce, ale o dohodu o pracovní činnosti. Ta by odvodu sociálního a zdravotního podléhala. Potom by bylo vše v pořádku. V každém případě bych ale doporučovala, alespoň telefonické ověření, zda Vás zaměstnavatel na příslušnou zdravotní pojišťovnu a OSSZ přihlásil a zda jste vedena jako OSVČ vedlejší.