Je to klasicky "daňový doklad vystavený zákazníkem" - tedy svoje číslo při vystavení má.
Ve vašem účetnictví máte obecně dvě možnosti řešení:
1) mít pro tyto doklady samostatnou číselnou řadu = použitelné když na sebe tyto doklady navazují a jejich značení je kompatibilní s Vašim účetním programem
2) ke každé takové faktuře si ve svém programu vystavit fakturu vlastní (ve své číselné řadě - klidně i odlišné od faktur "normálních", čímž vyřešite případné "přeskočení data vystavení") a do jejího textu uvést odkaz na označení a obsah dokladu od skliku, který se tak stane nedílnou součástí/přílohou této vaší faktury (stejně jako např. dodací listy či předávací protokoly u faktur jiných) = použitelné univerzálně, jen si při plátcovství DPH musíte hlídat datumy "dne uskutečnění zdanitelného plnění", aby byly ve Vámi vystaveném dokladu stejné s "podkladovým" dokladem od skliku.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
11. 4. 2015 0:16
Dobrý den,
chtěl bych začít využívat reklamní systém sklik jako partner. Není mi však úplně jasný systém vyplácení provize. Podle podmínek mi sklik automaticky vytvoří fakturu na moje jméno a peníze pošle na účet. Já si musím potom tuto fakturu zařadit do účetnictví a zdanit.
Viz:
Způsob výplaty provize je společný pro všechny partnery, vždy dojde k automatickému vystavení dokladu a provedení platby na účet partnera. Liší se pouze podklady, které jsou přístupné po přihlášení do partnerského rozhraní. Je odpovědností každého partnera, aby platby z Sklik Partner správně zařadil do svého účetníctví podle platných zákonů a nařízení a případně zdanit tak, jak ukládá jeho zákonná povinnost.
To je však nějaké divné. Teoreticky já bych měl být ten, kdo vystaví fakturu. Zároveň mi takto nebude sedět číselná řada a nevím, jak to řešit? Ta faktura od seznamu bude, podle informací z internetu, asi bez čísla. Takže by tam teoreticky šlo doplnit vlastní číslo z vlastní řady. Bohužel faktury a evidenci mám v elektronické podobě a těžko to nějak narvu v počítači a programu.
Jak to řešit?
Děkuji