Použití loga

  • (neregistrovaný)

    30. 6. 2015 11:08

    Dobrý den,

    rád bych se informoval, jak je to s možností použití komerčního loga. Rád bych vyráběl drobné upomínkové předměty a na ně použil logo například oblíbeného sportovního klubu, značky automobilky, atd. Je možné toto logo svévolně použít, nebo je nutno platit nějaký poplatek(případně komu?) či že je použití zcela zakázáno?

    Děkuji za rady

    Petr

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 7. 2015 12:51

      Jiří Kuchta (neregistrovaný)

      A víte o tom, že u některých filmů jsou větší zisky z prodeje upomínkových předmětů které se váží k filmu než z vlastního promítání ? Myslíte, že vlastníci ochranné značky nebo loga nebo designu figurky to nemají právně ošetřené proti vykukům kteří by chtěli jejich značku zadarmo prodávat ?

    • 2. 7. 2015 8:35

      vn158 (neregistrovaný)

      Doporučuju přečíst § 8 až § 18 na http://business.center.cz/business/pravo/zakony/ochranne_znamky/cast1.aspx, kde najdete odpovědi na Vaše otázky.

      Je možné toto logo svévolně použít? VĚTŠINOU NE
      Je nutno platit nějaký poplatek? VĚTŠINOU ANO, na základě smlouvy
      Komu? VLASTNÍKOVI
      Je použití zcela zakázáno? NENÍ

    • 4. 7. 2015 8:51

      Radim (neregistrovaný)

      Komerční logo je neurčitý pojem.
      Ale každé takové logo je  pro každou určitou zeměpisnou oblast, tady Českou republiku nebo země EU, zaregistrováno a když je zaregistrováno, má nějakého správce, který práva k tomu logu spravuje. Záleží pak na tom správci, jaký má komerční model využití toho loga. Za použití některé značky - loga by se muselo tvrdě vyjednávat a poměrně hodně platit za každý prodaný kus. Třeba Coca Cola, Adidas atd.
      Jinde stačí smlouva, stanovení podmínek, na co a jak by se to použilo  plus nějaký formální poplatek . Třeba loga chráněných území, znaky měst a jiné. Někde správce vystavuje podmínky užití značky třeba volně na webu a pokud se dodrží, není třeba ani žádná registrace.
      Správce loga, značky, najdeš buď logicky podle obsahu toho loga nebo přes placené právní a jiné služby zabývající se tím oborem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).