Kdo hradí náklady na dopravu při reklamaci?

  • (neregistrovaný)

    8. 10. 2010 15:42

    Dobrý den,

    měl bych dotaz ohledně reklamace. Zákazník si u mě koupil výrobek a v záruční době ho reklamoval v servisu. Servis výrobek opravil a zaslal ho zpět zákazníkovi jako balík přes Českou Poštu. Balík byl neporušený, ale výrobek vydával divné zvuky a stál nakřivo...jedná se o mikrovlnnou troubu. takže se ze servisu vrátil bohužel špatně opraven. zákazník znovu poslal do servisu tento výrobek s tím, že ho špatně opravili a že žádají i náklady za dopravu do servisu. servis jim zaslal troubu zpět...plus vyjádření o neopravitelnosti výrobku a že má zákazník dořešit vrácení peněz za výrobek u mě...což je v pohodě. Problém je v tom, že zákazník požaduje i náhradu za dvojí doručení do servisu. Chtěl bych ze zeptat jestli jsem povinen zákazníkovi tuto částku hradit já, jako prodejce a nebo má zákazník požadovat tuto náhradu přímo po servisu, když to servis dvakrát neopravil? Příjde mi dost divné, když servis neopravil výrobek tak jak měl, že bych ty náklady za dopravu měl hradit já a ne servis. Dále bych se chtěl zeptat jestli to má zákazník řešit se mnou nebo se servisem...myslím tu úhradu dopravy. A pokud já, tak jak to mám se servisem řešit? Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 10. 2010 18:15

      autorka

      Dobrý den,

      domnívám se, že rozhoduje, co máte uvedeno v obchodních podmínkách. Ty je vhodné právě z těchto důvodů sestavit velmi pečlivě. Inspirovat se můžete článkem "Co všechno musí obsahovat obchodní podmínky e-shopů", kde také najdete odkaz na vzorové obchodní podmínky volně dostupné na internetu.

      http://www.podnikatel.cz/clanky/obchodni-podminky-eshop/

      Odpovědnost za vady je obecně řešena v občanském zákoníku § 619 a násl.

      Dagmar Kučerová

       

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).