Evidence příjmů

  • (neregistrovaný)

    8. 9. 2015 15:04

     Mám volnou živnost. Vydělávám peníze na internetu, v zahraničí (USA) a dostávám peníze v dolarech, přes bankovní účet. nejsem plátce DPH, uplatňuji paušální výdaje.
    Můj dotaz spočívá v evidenci příjmů, tedy vedení faktur. Vzhledem k tomu, že faktury nikam neodesílám (jsem placen bez nich), a nejsem plátce DPH, je nutné je vůbec vést? Nebo stačí, dejme tomu pár tabulek v Excelu, případně něco takového jako doklad o příjmu.

    V případě, že je třeba nutné vést faktury, co je třeba, na takové faktuře uvést navíc (faktura do třetí země)

    Částka v dolarech, devizový kurz, převod na koruny, IBAN, kód SWIFT?

    Všem děkuji za odpověď
    Karel

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 9. 2015 15:17

      Pavel (neregistrovaný)

      Mělo by postačit:
      - výpisy z účtu, kde jsou podchyceny příjmy
      - přepočet příjmů z dolarů na koruny (takže nějaká excelová tabulka), tato korunová hodnota by měla figurovat jako příjem v daňovém přiznání

    • 9. 9. 2015 12:03

      Lada (neregistrovaný)

      Nejste povinen vést účetnictví, ale měl byste vést daňovou evidenci. Ta spočívá v tom, že evidujete svoje příjmy a výdaje, dále evidujete majetek, pohledávky a závazky. Neříká se jí "daňová" kvůli DPH, ale kvůli dani z příjmu. Přesná forma, co vše má daňová evidence obsahovat, není zákonem stanovena, lze ji vést i v Excelu v nějaké jednoduché tabulce. Příjmy a výdaje uvádíme do toho roku, kdy byly skutečně uhrazeny (tj. kdy vám byla platba připsána na účet, případně při úhradě závazků kdy z vašeho účtu odešla). Příjmy a výdaje je vhodné členit na daňové a nedaňové (z hlediska daně z příjmu).

      Na webu Jakpodnikat je o daňové evidenci spousta zajímavých informací, mj. i o náležitostech faktur u neplátců DPH (žádný předpis nepřikazuje, jak mají tyto doklady vypadat.). Podle mě byste měl vést aspoň evidenci pohledávek, ale zcela určitě musíte vést evidenci příjmů a výdajů, též se jí říká peněžní deník.Ten vám výpis z účtu nenahradí.

      Ještě podotýkám, že od příštího roku má být vše jinak a má být zavedeno tzv. jednoduché účetnicví, o jehož náležitostech právě vyšel článek zde na webu Podnikatel.

    • 9. 9. 2015 13:31

      Karel (neregistrovaný)

      Daňovou evidenci vedu snad jen, když chci uplatnit výdaje podle skutečnosti.

      V případě paušálních výdajů je nutné vést jen evidenci příjmů a pohledávek, k čemu by u ní taky byly výdaje, které jsou určeny předem procentuálně...

      Přidám pár citací ze zmiňovaného webu jakpodnikat.cz, z kterého jsem hlavně v minulosti čerpal.

      > Výdaje paušálem, tedy procentem z příjmů Paušální výdaje jsou nejjednodušší a často i nejvýhodnější způsob, jak uplatnit výdaje v daňovém přiznání. Nevedeme daňovou evidenci, ale jen evidenci příjmů a pohledávek. Nemusíme také prokazovat daňové výdaje podle dokladů. Výdaje vypočítáme procentem ze svých příjmů, tedy z peněz, které jsme v příslušném roce skutečně obdrželi a může nám takto vyjít částka podstatně vyšší než byla ve skutečnosti. Výše procenta na výdaje závisí na druhu našich příjmů, viz níže.

      > Co je daňová evidence Daňová evidence nahrazuje dřívější  jednoduché účetnictví. Potřebujeme ji, pokud máme příjmy z podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti a chceme v daňovém přiznání k dani z příjmu uplatnit výdaje podle skutečnosti, tedy podle dokladů (ne paušálem).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).