Hlavní navigace

Reklamace dle obchodního zákoníku

  • (neregistrovaný) 77.92.219.---

    15. 10. 2010 14:00

    Dobrý den, jsem prodejce výpočetní techniky a měla bych dotaz ohledně reklamací (mezi mnou a dodavatelem) 
    1. Např. prodám počítač a v rámci tohoto  prodeje ho  dodáme a nainstalujeme u zákazníka zdarma. Pokud dojde k reklamaci, je poviností kupujícího výrobek dovést na prodejnu (máme kamenný obchod)? Pokud požádá o odvoz můžeme tento účtovat ?
    2. Pokud reklamuji zboží u dodavatele, a ikdyž mi zboží vymění, záruka mi zůstává původní. U zákazníka řeším některé reklamace výměnou za jiné (týká se to např. zařízení na příjem internetu,apod.) , můžu také ponechat původní záruku ? Protože pak samozřejmě dochází k tomu, že výměnou za reklamaci dám zákazníkovi nové zařízení a z reklamace mi dojde zboží (ikdyž je nové) se zkrácenou zárukou.
    3. Zařízení jsem reklamovala u dodavatele. Na dobu, po kterou bylo zařízení v opravě se mi prodloužila záruka, ale na konci této prodloužené záruky se mi opět zařízení pokazilo. Dodavatel ho opravil, a poslal zpět více meně "po záruce". Existuje v tomto případě nějaká zákonná lhůta, po kterou je zboží můžu ještě reklamovat ?  Jednen z mých dodavatelů mi na zboží dává záruku dle původního dokladu, ale minimálně 6 měsíců. Což znamená, že bych ještě v předchozím případě reklamaci mohla ještě půl roku uplatnit. 
     
    Děkuji za odpověď a prosím o poslání odkazu, kde je toto uzákoněno.
    S pozdravem Tesaříková

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).