Postup při nesouhlasu s výší faktury

  • (neregistrovaný)

    29. 1. 2016 15:50

    Prosím o radu, jak legálně postupovat ve sporu se spedicí (balíkovou službou)
    Česká přepravní společnost nám měla od zákazníka dovézt balík (zpětný svoz v ČR). Chyba zákazníka byla, že jej místo do dvou balíčků zabalil do dvou spojených folií.
    Vlivem chyb spedice a předvánočního shonu, se dovoz protáhl z uvedených 48h až na 11dnů. + drobnosti, jako že na depu nikdo nekomunikuje a klientovi lhal řidič o námi špatně zadané zásilce. To bych ještě možná pochopil, ale problém nastal, kdy nám změnili druh zásilky a z balíku za cca 300kč byla najednou paletová zásilka za 1450kč.
    Podal jsem reklamaci na jejich reklamační oddělení. To reklamaci neuznalo, odmítli veškeré námitky k termínu i výši ceny za přepravu. Poslal jsme jim fotografii balíku, že se nejednalo o paletu - bez reakce.
    Zaplatil jsem jim fakturu, kde byly i jiné zásilky, ale poníženou o rozporovanou položku. A teď přišla první upomínka a přišla druhá upomínka. Obchodní i reklamační oddělení sveřepě chybu odmítá. Odmítá mi vydat písemné vyjádření, že už mi k tomu nemají co říci. Komunikují pouze po emailu či telefonicky. Kontakt na nějakého vedoucího, majitele či řiditele neexistuje.
    Jediný ústupek bylo ponížení cca o 150Kč.
    A teď nevím co s tím. Ustoupit, zatnou zuby a zaplatit. Nebo se hádat, dohadovat s právníky a možná soudit? U občanského sporu jsou jednoduché mechanismy, ale u obchodního si s tím nevím rady.
    Jak by jste to řešili? Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 1. 2016 19:48

      Petr Šinagl - AAC&S (neregistrovaný)

      Máte s nimi uzavřenou nějakou smlouvu - tož musíte postupovat podle ní i ve věci reklamace účtované částky. Vše písemně, s doloženým odesláním dopisů na jejich adresu.
      Plus nakonec stejně dojdete k soudu (neb managment molochů rád dá vydělat kamarádům právníkům palmáre i za prohraný spor) kde nepůjde o realitu, nýbrž o dokumentaci a doložení postupů.

    • 30. 1. 2016 21:55

      xxx (neregistrovaný)

      Děkuji za reakci. Takže jinými slovy, jde o to kdo má větší "koule" a vydrží se déle hádat a schovávat za papíry... to nejsou dobré vyhlídky.

    • 1. 2. 2016 8:54

      Lada (neregistrovaný)

      Doporučuji konzultovat právníka a zařídit se podle jeho rady. Někdy pomůže, když dotyční obdrží dopis od právníka a hnedle jsou komunikativnější a vstřícnější. Ale bude vás to stát peníze za právníka a je tu riziko, že zrovna tihle obchodní partneři mají hroší kůži a právníka se nezaleknou.

      Pokud to chcete mít co nejdřív z krku, nechcete utrácet za to zbytečně další peníze a tahat se s nimi dlouhodobě po soudech, tak doporučuji fakturu zaplatit v plné výši a do budoucna už s tou přepravní společností nespolupracovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).