Re: Dobírka
My dodáváme někdy zboží na dobírku. Pokud máme vystavenou fakturu, tak odvádíme dph dle vydané faktury (peníze třeba ještě nepřišly), ale pokud je to drobný prodej na paragon, tak odvádíme dph až když přijdou peníze. Výpočet dph provádíme stejným způsobem jako píšete Vy. (za předpokladu že poštovné je v té výši co účtujeme zákazníkovi)
Jana S.
Re: Dobírka
********************
Můj názor, nikomu neradím :-)
Je to tak, jak píše Pitrísek. Rozdíl je mj.v DUZP (ObchZ den předání zboží přepravci, ObčZ den přijetí peněz). Spory se vedly o tom, zda je možné vystavit DD před DUZP. Podle mého názoru ano. Takže bych posílala doklad s odeslaným dokumentem, při tak malých částkách by se vám to jinak neúměrně prodražilo. Jana F.
********************
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
4. 8. 2006 12:57
Zasíláme klientovi na dobírku kopie některých dokumentů, jedná se o placenou službu např. v hodnotě 100,- + poštovné (dobírka) 59,-. Klient dobírku převezme a nám přijdou peníze tj. 159,-. Klienti jsou FO, doklad nevyžadují, jak to ale řešit v účetnictví. Vystavovat fakturu po přijetí peněz na 159,- Kč, kde ze 100,- vypočítám DPH (84,03 + 15,97) a 59,- osvobozeno? Jaké je DUZP - když to klientovi posílám, když to převzal nebo když obdržím peníze?