Platba ZP a SP první rok OSVČ student

• (neregistrovaný)

17. 2. 2016 11:56

Dobrý den,

mám takový dotaz. V lednu 2015 jsem začal podnikat a zároveň jsem byl student 8 měsíců, tzn že 8 měsíců jsem měl podnikání jako vedlejší činnost a 4 měsíce jako hlavní. Poslední 4 měsíce jsem tedy platil zálohy na ZP a SP. Příjmy byly: 428 490 CZK a výdaje 123 458 CZK.

Při vyplňování elektronických přehledů jsem ale trochu narazil a přijde mi, že to nebere v potaz hlavní a vedlejší činnost a že třeba ZP za mě 8 měsíců bylo hrazeno státem a ani SP, které sem měl na první rok psaný 0, nula nakonec nebude.

U SP jsem se trochu zasekl, jelikož jsem se dočetl, že to je 50 % z daňového základu a pak něco o rozdělení mezi hlavní a vedlejší činností, což asi roli nehraje, jelikož mám základ větší než minimální.

Rád bych se tedy zeptal, zda-li je tomu tak, že vyměřovací základ pro SP je 50 % z daňového základu, tedy 152 516 CZK.

Děkuji za každou radu.

Michal K.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 2. 2016 14:56

M.M. (neregistrovaný)

bohužel odkaz nefunguje, nelze Váš dotaz přehledně popsat, v přehledech SP a ZP  je mnoho řádků,  máte souběh hlavní a vedlejší činnosti. Musíte si označit měsíce hlavní činnosti a činnosti vedlejší a dále vyplníte podle pokynů. Budete li vyplňovat přes elektronické formuláře, podle popisu, částky se dopočítají automaticky.

Je to dobře vysvětleno v pokynech pro podání přehledů, co kam udat.

pokyny jsou na webu ČSSZ a pojišťoven  u SP http://www.cssz.cz/cz/tiskopisy/osvc.htm   / ZP podle pojišťovny

• 17. 2. 2016 15:17

MichalK (neregistrovaný)

Dobrý den,