Hlavní navigace

Odpisy k zakoupenému bytu

  • (neregistrovaný)

    17. 8. 2006 11:17

    Dobrý den,

    Jsem osoba, která vede daňovou evidenci, tzn. eviduji příjmy a výdaje. V červnu tohoto roku jsem jako kupující uzavřel kupní smlouvu na byt, který chci využívat k podnikatelským účelům formou pronájmu. Takže po zápisu vlastnického práva do katastru nemovitostí, který předpokládám v cca říjnu tohoto roku, chci vložit předmětný byt do obchodního majetku a začít odepisovat.

    Kupní cena bytu v kupní smlouvě byla stanovena na 2 000 000 Kč. Samotná cena byla ovšem uhrazena následovně:
    a) první část ve výši 500 000,- Kč formou přímé platby při podpisu kupní smlouvy
    b) druhá část ve výši 700 000,- formou převzetí stávajícího hypotéčního úvěru prodávajícího, o čemž byla sepsána v červnu s bankou smlouva o převzetí tohoto dluhu. Takže od června hradím již poplatky a splátky tohoto úvěru.
    c) zbývající část kupní ceny ve výši 800 000,- Kč bude prodávajícímu vyplacen až po uvolnění bytu, které je odsouhlaseno na březen 2007.

    Spolu s bytem jsou předmětem koupě 2 garážová stání, jejichž cena však není samostatně vyčíslena a je součástí celkové kupní ceny.
    Za období po zápisu do katastru, tedy cca říjen 2006 až březen 2007 bude nájemce (prodávající) platit sjednané nájemné.

    K výše popsané situaci bych potřeboval ujasnit následující otázky:

    1) Co bude pro mě vstupní cena pro odepisování pro rok 2006, popř. 2007?
    2) Je nutné odepisovat samostatně byt a garážová stání, v případě, že ano, jak specifikovat cenu těchto stání? (kvalifikovaný odhad nebo nutnost soudního odhadu?)
    3) Mohu si do výdajů započíst placené částky formou splátek hypotéční bance? Pokud ano, pouze úroky nebo celou placenou částku? Od kdy, od června, nebo od data zápisu do katastru?

    Děkuji za rady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).