Dobrý den,
zaměstnavatel je povinen nahradit zaměstnanci vzniklé výdaje za opotřebení vlastních předmětů, nářadí a zařízení používaných k výkonu práce. Tento příjem je na straně zaměstnance od daně z příjmů osvobozený a zaměstnavatel si tuto částku zahrne do daňově uznatelných výdajů. Zákon nestanoví, jakým způsobem se opotřebení vlastních předmětů spočítá. Zaměstnavatel by však měl výpočet ošetřit interní směrnicí. Zřejmě bude záležet, o jaký předmět se jedná. Může se jednat o počítač, nářadí nebo třeba odbornou literaturu.
V případech, kdy jde o odpisovaný majetek, se roční opotřebení může rovnat roční odpisové sazbě. U drobného nářadí záleží na délce jeho životnosti, četnosti používání k výkonu práce a tím i míře opotřebení. Koeficient opotřebení tedy stanoví zaměstnavatel a popíše v interní směrnici.
S přáním příjemného dne Dagmar Kučerová ;)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
19. 4. 2016 15:52
Jak spočítat opotřebení vlastních pracovních prostředků, které zaměstnanec v souvislosti s dohodou o provedení práce od roku 2010 využíval.