Nepřijmutá faktura z jiného zdaňovacího období

  • (neregistrovaný)

    15. 5. 2016 14:18

    Neporadíte někdo ,prosím, jak přesvědčit zákazníka, kterému z nějakého důvodu nedošla naše faktura za březen - následně mu byla opět přeposlána koncem dubna- a on ji nechce přijmout, že už ji nemůže dát do účetnictví, když je měsíční plátce DPH. Marně mu vysvětluji, že
    DPH může uplatnit dle zákona až 3 roky od UZDP,ale on si stále stojí za svým, že prý nebude dělat žádné podvody a přesuny,aby mu přišla kontrola.. Co s tím, když mi odmítá takovou fakturu uznat?  Mne se opravdu nechce dělat opravné přiznání k DPH a ještě opravné kontrolní hlášení, když vlastně nevím co bych tam pak uvedl za důvod..

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 5. 2016 22:37

      Eva (neregistrovaný)

      Řekněte mu, že i když fakturu odmítne přijmout, tak úhradu faktury po něm stejně budete vymáhat, a to klidně i soudně, necháte na něj vystavit exekuční příkaz atd. Třeba to zabere. Nebo to rovnou předejte svému právníkovi, ať mu to vysvětlí on. Právníka se někteří zákazníci leknou a začnou sekat latinu, i když se k nim nechová nijak zle (ale prostě je to právník). Taky třeba právníkovi jakožto odborníkovi spíš uvěří, že s tím DPH máte pravdu vy.

      To, že mu ta faktura nedošla, říká jenom on. Třeba mu ve skutečnosti došla a on se jen vymlouvá, aby ji nemusel platit...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).