Přerušení živnosti-student, pojištění

• (neregistrovaný)

15. 11. 2010 13:32

Dobrý den,

prosím o radu. Tento rok jsem přestoupila na kombinovanou formu studia vysoké školy, práce, kterou jsem měla začít vykonávat, vyžadovala kopii živnostenského listu, bohužel má situace se změnila a práci jsem nezačla vykonávat (neměla jsem žádné příjmy ani výdaje), živnostenský list mi stále běží..
    1) mám zažádat o přerušení činnosti?
    2) budu podávat daňové přiznání s nulovou hodnotou, když jsem neměla žádné příjmy ani výdaje?
    3) mám dělat přehledy na sociální a zdravotní pojištění?
    4) sociální a zdravotní za mě bude nadále platit stát, když stále studuji i v případě, že chodím na brigády při kombinované formě studia?

Děkuji moc za odpovědi.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 11. 2010 14:56

autorka

Dobrý den,

pokusím se Vám odpovědět postupně:

1) mám zažádat o přerušení činnosti?

Živnostenský úřad to nevyžaduje, ale z hlediska ostatních úřadů bych to doporučovala. Vše vyřídíte přes centrální registrační místo kteréhokoliv ŽÚ.

2) budu podávat daňové přiznání s nulovou hodnotou, když jsem neměla žádné příjmy ani výdaje?

Pokud nemáte příjmy z podnikatelské činnosti, přiznání podávat nemusíte. Píšete však, že máte brigády. Pokud jste podepsala prohlášení k dani (růžový papír) požádáte o roční zúčtování, případně podáte daňové přiznání.   

3) mám dělat přehledy na sociální a zdravotní pojištění?

Ano. Přehledy se podávají i v případě, že nemáte povinnost podat daňové přiznání. Nezapomeňte na potvrzení o studiu (důvod k vedlejší výdělečné činnosti).   

4) sociální a zdravotní za mě bude nadále platit stát, když stále studuji i v případě, že chodím na brigády při kombinované formě studia?

Stát za Vás platí pouze zdravotní pojištění. Důchodově ani nemocensky pojištěna nejste. Účast je u studentů dobrovolná.

V případě brigád záleží na druhu uzavřeného pracovního poměru. Podle toho za Vás zaměstnavatel platí případné odvody.