Živnost - student (elektrotechnika/IT)

• (neregistrovaný)

22. 8. 2017 21:45

Dobrý den,
    živnost ohledně studenta se tu řešila několikrát, nicméně mám takový specifický dotaz.
    Stále studuji VŠ a naskytla se mi možnost návrhu a osazení plošných spojů.
    Mám elektro vzdělání s maturitou.
    Pokud vše chápu správně, tak pokud budu jen navrhovat plošné spoje, tak se jedná o činnost volnou.
    Nicméně pokud je budu i osazovat, tak se jedná o výrobu ?
    Proč se ptám, zajímá mě zda budu muset fakturovat oba úkony zvlášť, nebo budu moct uplatnit na celý proces paušál 80% jakožto výroba elektrických zařízení.
    Na závěr bych se chtěl jen ujistit, jestli se nepletu.
    Pokud vydělám za rok například 100 000, tak se mi při paušálu 80% vypočítává zdravotní a daň ze zisku jen z těch 20tis ?
    Nebo je tam ta magická hranice 55 000 a pak se zdravotní vypočítává z průměrné roční mzdy (kalkulátory mi vyhazovaly nějakých 168tis.)?
    Je to tu nejspíš všude možně psané, ale rád bych si byl jistý než se do něčeho pustím.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 8. 2017 7:56

M.M. (neregistrovaný)

Dobrý den,

musíte se prvně podívat co je obsahem jednot. živností, pokud budete kombinovat ty živnosti, které mají odlišné %- ní výdaje paušálem, musíte si tyto příjmy evidovat odděleně ( fakturovat můžete jek chcete ) důležité je u vás nějaké rozdělení a to tak aby jste byl schopen ke každému oddělenému příjmu uplatnit daný paušál. Jste li po jedním paragrafem ( §7 ) nemůžete kombinovat paušál / daň. evidence. Pokud by šlo o rozdílné paragrafy výdělečné činnosti ( např. §7 a §9 ( nájmy  ) můžete na takto odděleně evidované příjmy uplatnit %-ní výdaje na jeden a daň. evidencí skutečné výdaje na druhý.

Daň z příjmu FO zaplatíte z rozdílu P-V ( v DE ) nebo P-%ní paušál, který můžete ponížit ještě o odčitatelné položky, samotnou vypočtenou daň, dále snižujete o daňové slevy.