Prosím jak zaúčtovat - nákup notebooku

  • (neregistrovaný)

    12. 1. 2007 15:05

    V roce 2006:
    Koupili jsme přenosný počítač za 32.490,- Kč bez dph, k tomu záruka za 1.300,- Kč, 2GB RAM za 5.890,- Kč, MiniDVI-DVI za 520,- Kč, Windows za 2.160,- Kč a tucano 13 za 690,- Kč.
    V roce 2007:
    Byly od dodavatele udělány práce na tomto počítači - nějaké donastavení atd. ve výši 7.920,- Kč.
    Dale se dokoupil nejaký remote cosi za 1.000,- Kč.

    Prosím poradíte mi?
    1) co bude součástí vstupní ceny počítače v roce 2006 a jak to účtovat? na jaké učty?
    2) jak zaúčtovat práce v roce 2007?
    3) jak zaúčtovat remote cosi co byl koupeny az v roce 2007?

    Děkuji za pomoc všem účetním!!

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 1. 2007 21:29

      bobo (neregistrovaný)

      Re: Prosím jak zaúčtovat - nákup noteboo
      Cena notebooku je všechno to co jste zaplatili při nákupu, protože PC nemůže pracovat bez operačního systému ani bez RAM a pokud cena přesáhne bez DPH 40.000,- je to hmotný majetek, který se účtuje
      042/211 nebo 221
      022/042 a pak se ročně odpisuje dle daňové skupiny.
      Pokud nepřesáhne 40.000,- jde to rovnou do nákladu na 501.
      Ty další věci, které vám následně dělají na tom notebooku jsou služby a ty se většinou účtují na 518. í

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).