Re: Vedení skladu
**můžete účtovat vše přímo do nákladů jak uvádíte - tj. účetní způsob "B" - ¨podmínkou toho právě je, že na konci roku uděláte inventurní soupis zůstatku mateirálu a zúčtujete na 112/504.
V násl.roce se poč.stavy převdí do spotřeby 504/112 a zase na konci roku se zúčtují konečné stavy.
Při účtování na sklad úč. 112 musíte pak účtovat na zákl.příjemek a výdejek, což je složitější způsob.
Re: Vedení skladu
>>Dobrý den, začínáme vést sklad - B (s.r.o.) a chtěla
>>bych poradit jak nakoupený materiál zaúčtovat. Četla
>>jsem si diskuze tady na fóru, ale mám v tom zmatek.
>>NAše firma koupí materiál ( kabely, spojky..) a udělá
>>z nich třeba rozvaděč, který dodá zákazníkovi. nákup
>>materiálu naúčtuju 504-321 - přímo do nákladů? A jak
>>vyúčtovat zůstatky na konci roku?
>>Který způsob je lepší?
>**můžete účtovat vše přímo do nákladů jak uvádíte -
>tj. účetní způsob "B" - ¨podmínkou toho právě je, že na
>konci roku uděláte inventurní soupis zůstatku
>mateirálu a zúčtujete na 112/504.
>V násl.roce se poč.stavy převdí do spotřeby 504/112 a
>zase na konci roku se zúčtují konečné stavy.
>Při účtování na sklad úč. 112 musíte pak účtovat na
>zákl.příjemek a výdejek, což je složitější způsob.
Děkuji za odpověď. Příjemky a výdejky se uplatňují při způsobu A?Nebo je založit při inventuře.
A ještě dotaz. Když koupíme krabičku, kde je třeba 100 hřebíků a 1 krabička je nám účtována jako 1 kus. Na konci roku (pokud zbyde) je budu účtovat taky jako 1 ks?
A ještě jeden dotaz. Když mám přijatou fakturu, kde je třeba celá strana položek, je lepší je všechny přeťukat do počítače nebo můžu uvést pouze konečnou částku?
Re: Vedení skladu
**tak trošku podrobněji:
způsob A tj. na sklad: na každou došlou fakturu vystavíte příjemku na sklad. do skladu musíte zavádět materiál po položkách, nikoliv celou částku faktury (jak byste potom materiál vydávala??)
Při spotřebě materiálu vystavujete výdejky, můžete si vystavit jednu výdejku např. na celou zakázku, na základě nich - výdejek - účtuje do spotř. 501/112 (omlouvám se za účet 504 v minul. odpovědi , jsem zvyklá účtovat zboží)
ten drobný materiál, který uvádíte, bych účtovala opravdu po těch krabičkách...:-))
**při způsobu B si zúčtujete došlou fakturu rovnou na 501/321 jak jsem psala minule..a až na konci roku ponížíte náklady zápisem na sklad, kde uvedete, kolik materiálu zůstalo..
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
22. 2. 2007 8:35
Dobrý den, začínáme vést sklad - B (s.r.o.) a chtěla bych poradit jak nakoupený materiál zaúčtovat. Četla jsem si diskuze tady na fóru, ale mám v tom zmatek.
NAše firma koupí materiál ( kabely, spojky..) a udělá z nich třeba rozvaděč, který dodá zákazníkovi. nákup materiálu naúčtuju 504-321 - přímo do nákladů? A jak vyúčtovat zůstatky na konci roku?
Který způsob je lepší?