Re: Vrácení zboží
Předpokládám, že máte alespoň doklad o koupi s údají, které mohou pračku identifikovat. Pračku dopravte do obchodu a uplatněte reklamaci. Prodávající je povinen opravu provést do 30-ti dnů, pokud se bude po opravě porucha opakovat i po druhé je nutno pračku dodat prodávajícímu k odstranění závady a teprve pokud se stejná závada projeví i potřetí máte právo ihned odstoupit od smlouvy a prodávající je povinen vám vrátit peníze. Jen jsem překvapená, že Vám nebylo divné, že máte novou pračku "odskoušet" a pak si přijít pro záruční list.
Re: Vrácení zboží
Doklad o koupi mám pračka je nová , záruční list mám také , jen nepotvrzený . Pračka je ze značkového obchodu ARDO . Kupoval jsem již dost elektrospotřebičů a u různých prodejcu a nikde mi nepotvrzovali záruční list ihned , ale až poté co jsem si doma výrobek odzkoušel .
Re: Vrácení zboží
Podle laického rozumu mi teda tímto chcete říct , že při zakoupení výrobku mi má prodejce ihned potvrdit záruční list aniž bych měl šanci výrobek odzkoušet jestli funguje ? V případě , že si ho dovezu domů a nebude fungovat zůstanu bez výrobku a musím podstoupit 30 denní reklamaci aniž bych měl šanci ho vyměnit za nový ?
Re: Vrácení zboží
Samozřejmě, koupit je od slova koupit a ne půjčit na zkoušku. Je samozřejmě velice nepříjemné a vlastně ke vzteku, že budete 30 dnů bez pračky, ale opravdu jinak to nejde. Je to jako když reklamuju boty, budu čekat 30 dnů na vyřízení reklamace a vlastně si musím koupit jiné, protože potřebuji v něčem chodit. Takže opravdu Vám mělo být divné, proč vám prodejce říká, že máte přijít se záručním listem až za třicet dnů. Vsadila bych se, že milá pračka už svého zákazníka dříve měla. Je to pěkný prevít.
Re: Vrácení zboží
Ráda se poučím, pokud vycházím z obecně závazných předpisů, tj. občanský a obchodní zákoník a zákon na ochranu spotřebitele tak je stanovena obecně reklamační lhůta 24 měsíců (výjimka potraviny, zvířata atd). Občasnký zákoník § 620 a dále zcela jasně stanoví postup jak reklamovat, tj. vždy u prodávajícího, neexistence záručního listu je nepodstatná stačí vždy doklad o koupi. Takže nevím z čeho vycházíte, když hovoříte o nějaké zvláštní reklamaci do 6 měsíců, to jste si asi nějak popletl, znamená to snad, že pokud reklamuji do 6-ti měsíců mám jiná práva než ve lhůtě 7-24 měsíců od koupě?
Re: Vrácení zboží
Všechny doposud uvedené odpovědi byly chybné. Jestliže reklamujete do 6 měsíců od zakoupení, máte nárok na okamžitou výměnu věci za bezvadnou nebo na odstoupení od smlouvy. Záruční list k tomu nepotřebujete.
Někteří prodejci umožňují nad rámec zákona vrácení zboží bez udání důvodu v určité lhůtě po zakoupení; záruční list potvrdí až po uplynutí této lhůty. Prodejc vás nemůže k potvrzení ZL nijak donutit a pokud to navíc dělá v té "ochranné době", tak ji tím popírá.
Na servis vás samozřejmě odkázat nemůže ani kdybyste reklamovala po déle než 6ti měsících - reklamaci uplatníte u prodejce a k tomu také musíte věc dopravit (až na zákonnou výjimku).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
23. 2. 2007 20:50
Před dvěma dny jsem zakoupil v normálním obchodě automatickou pračku . Dnes při celkovém třetím praní pračka začala divně hučet a začal se šířit zápach jako když se pálí kabel . Zašel jsem za prodejcem a chtěl pračku vrátit , vyměnit , vzít si jinou nebo vrátit peníze . On mne ale odkázal na servis a řekl mi , že mám okamžitě přinést záruční list aby ho mohl potvrdit . Přitom mi ale při koupi té pračky bylo řečeno , že si jí mám vyzkoušet a do měsíce přijít potvrdit záruční list . Prosím jak mám postupovat ? Děkuji